اوباما : دیپلماسی بهترین راه تعامل با ایران است

اوباما : دیپلماسی بهترین راه تعامل با ایران است
شنبه 15 فروردين 1394 - 17:41

رئیس جمهور آمریکا، دیپلماسی را بهترین راه برای تعامل با کشورمان درخصوص برنامه هسته‌ای دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دو روز پس از تفاهم ایران و گروه 5+1 درخصوص چارچوب های کلی برنامه هسته ای کشورمان، تلاش می کند تا کسانی را که در کشورش این توافقنامه را عقب نشینی واشنگتن می دانند، متقاعد کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی تاکید کرد که دیپلماسی و مذاکرات، بهترین راه برای پیشرفت در مسیر حل اختلافات است.

اوباما در نطق هفتگی خود گفت که به عنوان رئیس جمهور و فرمانده عالی نیروهای مسلح کشورش معتقد است که راه کار دیپلماتیک – از طریق توافق فراگیر و بلند مدتی مانند این توافق ( توافق در لوزان)، بهترین راه کار به شمار می رود".

اوباما با پیش بینی اینکه توافق مذکور درآمریکا جنجال گسترده ایجاد خواهد کرد، از تلاش خود در جهت تشریح  مفاد این توافق برای کنگره سخن گفت.

این در حالی است که شماری از مقامات آمریکا به ویژه جمهوری خواهان به هرگونه توافق با ایران به دیده تردید می نگرند و معقتدند که آمریکا درمذاکرات هسته ای، عقب نشینی های بسیاری را انجام داده است.

اوباما با تکرار سخنانی که چند ساعت پس از اعلام توافق هسته ای ایراد کرده بود، با اشاره به مساله نظارت -که ایران با آن موافقت کرده - در تکرار مواضع پیشین خود مدعی شد: در صورتی که ایران فریبکاری کند، جهانیان متوجه خواهند شد. اگر مساله مشکوکی را مشاهده کنیم، درباره آن تحقیق خواهیم کرد.

وی افزود: این توافق مبتنی بر اعتماد نیست، بلکه بر "بازرسی های غیرمنتظره" متکی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها