العبادی: غارتگران اموال مردم تکریت باید محاکمه شوند

العبادی: غارتگران اموال مردم تکریت باید محاکمه شوند
شنبه 15 فروردين 1394 - 21:34

نخست وزیر عراق، محاکمه افراد متهم به غارت دارایی‌های شهروندان عراقی در شهر تکریت، از سوی دستگاه قضایی را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر نخست وزیری عراق روز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حیدر العبادی در نشستی با حضور" رائد الجبوری" استاندار صلاح الدین،" احمد الكريم" رییس شورای استانداری صلاح الدین،"عبد الباسط تركی" رییس صندوق بازسازی مناطق آزاد شده از اشغال داعش و "رائد شاکر" فرمانده پلیس فدرال و برخی دیگر از مسوولان، بر لزوم حفاظت از دارایی هایی شهروندان عراقی و بازخواست عاملان کوتاهی درزمینه جلوگیری از غارت اموال مردم تاکید کرد.

وی همچنین از وزارتخانه های فعال در بخش خدمت رسانی و امنیتی خواست که تلاش خود را بیشتر کنند و عملکرد مطلوب داشته باشند.

نخست وزیر عراق همچنین اعزام تیم های میدانی فوری برای پرداخت حقوق کارکنان ادارت و مراکز فعال در بخش خدمات و امنیت و درصدر آنان نیروهای پلیس فدرال را خواستار شد.

العبادی همچنین تحویل عاملان غارت و دست درازی به دارایی های شهروندان به دستگاه قضایی برای رسیدن به جزای عملشان را خواستار شد.

دراین حال، یک منبع امنیتی دراستان صلاح الدین در شمال عراق اعلام کرد که نیروهای مشترک پلیس فدرال و نیروهای اطلاعاتی داوطلب مردمی، بازداشت عناصر اخلالگر و خرابکار در شهر تکریت را آغاز کرده اند.

منبع یاد شده افزود: برخی از گروه های وابسته به نیروی مردمی از شهر تکریت عقب نشینی کرده اند.

نیروهای داوطلب مردمی روز شنبه از تحویل شهر تکریت به پلیس محلی و سرویس های امنیتی از شب گذشته خبر دادند و از "محمد الغبان" وزیر کشور و"عبد الوهاب الساعدی" فرمانده عملیات صلاح الدين خواستند که بر اوضاع مناطق آزاد شده و روند نظارت بر این مناطق و حفاظت از دارایی های شهروندان نظارت مستقیم داشته باشند.

نیروهای داوطلب مردمی همچنین برخی ها را به تلاش برای تخریب وجهه این گروه متهم کرد و گفت: حملاتی که علیه نیروهای مردمی اجرا می شود، به منزله تیرهایی است که پیروزی های نیروهای مردمی را نشانه گرفته است.

یک منبع آگاه در شورای استانداری صلاح الدین روز جمعه اعلام کرده بود که درگیری های مسلحانه میان نیروهای داوطلب مردمی از یک سو و نیروهای محافظ استاندار صلاح الدین و رییس شورای استانداری روی داده است، این درحالیست که سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی اعلام کرد کسانی که با محافظان استاندار و رییس شورای استانداری درگیر شده اند، "افراد نفوذی" هستند که مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

دراین حال، "رائد الجبوری" استاندار صلاح الدین امروز اعلام کرد: گزارش هایی که رسانه ها درباره غارت اموال و دارایی های شهروندان در تکریت منتشر کرده اند، اغراق آمیز بوده است و مواردی که رصد شده، فردی بوده است و قاطعانه با آن برخورد خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها