تأمین امنیت تکریت به پلیس محلی واگذار شد

تأمین امنیت تکریت به پلیس محلی واگذار شد
شنبه 15 فروردين 1394 - 19:26

العالم ـ نیروهای داوطلب مردمی امروز شنبه از تحویل شهر تکریت به پلیس و دستگاه‌های امنیتی محلی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از السومریه نیوز، نیروهای داوطلب مردمی عراق اعلام کردند که کنترل شهر تکریت به پلیس و دستگاه های امنیتی محلی واگذار شد و از محمد الغبان وزیر کشور و نیز عبدالوهاب ساعدی فرمانده عملیات صلاح الدین خواستند تا مستقیما بر حفظ شهر تکریت نظارت کنند.

احمد الاسدی سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی در یک نشست مطبوعاتی در مجلس نمایندگان گفت: پاکسازی تکریت هزینه سنگینی برای ما داشت و موجب ریختن خون عزیزان بسیاری شد اما ما طی دو روز گذشته از اقدامات برخی افراد برای خدشه دار کردن وجهه نیروهای داوطلب مردمی بسیار غافلگیر شدیم؛ این افراد به وضعیت شهرهای خود توجهی ندارند و به جای سخن گفتن از جنایتهای داعش، تیرهای خود را به سمت نیروهای داوطلب مردمی برای خدشه وارد کردن به "پیروزیهای" آنها نشانه گرفتند.

وی خاطرنشان کرد که تکریت برای بیش از ده ماه تحت سیطره دشمنی جنایتکار بود و این شهر جنگهای خانمان سوزی را پشت سر گذاشت؛ اما ما سعی کردیم خسارتها و آسیبها در زمینه زیرساختها و نیز خسارتهای جانی را تا حد امکان کاهش دهیم؛ اتهاماتی که به نیروهای داوطلب مردمی درباره انجام غارتها و نیز آتش سوزی در تکریت وارد می شود، دیگر ازهیچ یک از مردم عراق پنهان نیست.

الاسدی تصریح کرد که تکریت از روز گذشته به دستگاههای امنیتی و پلیس محلی تحویل داده شد و از وزیر کشور و فرمانده عملیات صلاح الدین خواست تا بر حفظ شهر و ورودی ها و خروجی های تکریت به طور مستقیم نظارت کنند.

یک منبع آگاه در شورای استان صلاح الدین روز گذشته 3 آوریل 2015 از درگیریهای مسلحانه میان عناصری در نیروهای داوطلب مردمی با محافظان استاندار صلاح الدین و رییس شورای استان خبر داد در حالی که سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی تاکید کرد کسانی که با محافظان درگیر شدند، افراد "نفوذی" بودند که بازخواست خواهند شد.

حیدر العبادی نخست وزیرعراق و فرمانده کل نیروهای مسلح در نشستی اضطراری با فرماندهان امنیتی خواستار پایبندی به حفظ املاک و دارایی های دولت و شهروندان شد، همچنین خواستار بازداشت آنانی شد که در اقدامات خرابکارانه به منظور خدشه دار کردن پیروزیها دست دارند و این در حالی است که بر اهمیت احیای وزارت خانه ها و مراکز خدمات رسانی برای فراهم کردن زمینه بازگشت اهالی به شهرها تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها