تفنگداران آل‌سعود در راه عوامیه + ویدیو

دوشنبه 17 فروردين 1394 - 22:52

العالم - پس از حمله نیروهای امنیتی عربستان علیه ساکنان عوامیه در شرق این کشور، کاروان دیگری از تجهیزات و نیروی نظامی به سوی این شهر روانه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اوضاع در عوامیه در شرق عربستان هنوز بحرانی است و نیروهای زرهی و گروههای تک تیرانداز ارتش سعودی آن را محاصره کرده اند. مقامات عربستانی ادعا می کنند که در جریان تیراندازی ها در العوامیه یک نیروی نظامی عربستانی کشته و سه تن دیگر مجروح شده اند.

اوضاع در عوامیه به گونه ای است که تفاوتی با یک جنگ واقعی ندارد؛ انواع اسلحه گرم و زرهپوش های نظامی در این شهر به چشم می خورد و نظامیان سعودی برای سرکوب شهروندان خود از گلوله جنگی استفاده می شود.

مقامات سعودی در یک سرکوب جهت دار و با تخریب و سوزاندن خانه شهروندان العوامیه، از 40 خودروی زرهی، چندین بالگرد و دو هزار نیروی امنیتی به همراه شماری تک تیرانداز استفاده کرده است.
نظامیان سعودی با یورش همه جانبه به عوامیه به حریم خانه شهروندان این شهر تعدی کرده و از بمب های صوتی و دودزا برای هدف قرار دادن آنها نیز استفاده می کند.

در پی عملیات سرکوب نیروهای امنیتی سعودی در عوامیه تعدادی از شهروندان عربستانی مجروح و چندین زن و کودک نیز دچار حالت خفگی شده اند ولی هنوز آماری از کشته های اقدام نظامیان سعودی در العوامیه منتشر نشده است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها