فیلمی از انقلاب بحرین در جشنواره آمریکایی

جمعه 28 فروردين 1394 - 10:03

فیلم مستند "شاهد البحرين" Bahrain Witness در جشنواره سینمایی STIFF در یکی از سالنهای سینما در شهر سیاتل در واشنگتن پایتخت آمریکا به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت مراة البحرین، "جین مارلوی" کارگردان این مستند، یکی از اعضای مجموعه "شاهد البحرين" Bahrain Witness است که در سال 2012 مخفیانه از بحرین دیدن کرد. وی برای نظارت بر سرکوب تظاهرات مردمی و اقدامات نیروهای آل خلیفه علیه معترضان وارد این کشور شده بود. انقلاب مردمی بحرین از 14 فوریه 2011 تاکنون به هدف سرنگونی دیکتاتوری ادامه دارد.

مقامات دولتی بحرینی در آن زمان مارلوی را دستگیر و از کشور اخراج کردند.
این کارگردان گفت: این فیلم که تقریبا دو سال پس از آغاز انقلاب بحرین ساخته شده در هنگام فیلمبرداری نگاه عمیقی به وضعیت داخلی این کشور داشته است.
مارلوی در صفحه خود در تویتر نوشت: فروش بلیط این مستند نزدیک به پایان است.

در بخش پیش پرده این فیلم، دیدار با مادر شهید "علی الشیخ" کودک بحرینی که در همان سال به شهادت رسید و همچنین یکی از جوانان شرکت کننده در تظاهرات ضد رژیم بحرین، نمایش داده می شود. این جوان ماسک به صورت دارد.

مستند "شاهد البحرين" حوادث بحرین را پس از وقوع انقلاب های بهار عربی روایت می کند و سرگذشت شکنجه و آزار و اذیت کادر پزشکی بیمارستان السلمانیه را به علت درمان معترضان زخمی به تصویر می کشد. همچنین درمان مجروحان در درمانگاههای مخفی و بازداشت کودکان و مدافعان حقوق بشر از دید این فیلم مخفی نمانده است.

فیلم "شاهد البحرين" Bahrain Witness قرار است در جشنواره فیلم های مستقل سیاتل آمریکا به نمایش درآید و با عوامل سازنده این فیلم گفتگو شود.
جشنواره فیلم های مستقل سیاتل روز یکم ماه مه، 11اردیبهشت، آغاز و تا نهم مه ، 19 اردیبهشت ماه، ادامه خواهد داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها