عربستان 400 لبنانی را اخراج می کند

عربستان 400 لبنانی را اخراج می کند
جمعه 28 فروردين 1394 - 21:42

در پی تصمیم کشور امارات برای اخراج 70 نفر از اتباع لبنان که اغلب شیعه هستند، عربستان نیز بررسی وضعیت 400 لبنانی را به منظور اخراج آنها از این کشور در دستور کار قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، وزارت کار عربستان لغو اقامت تعدادی از لبنانی های مقیم این کشور از جمله تعدادی روزنامه نگار و چهره های رسانه ای را بررسی می کند که یکی از آنها "سمر الخیاط" همسر "تحسین الخیاط" صاحب شبکه "الجدید" است که مالکیت یک شرکت بزرگ برگزاری مراسم و جشن در عربستان را نیز در اختیار دارد.

در همین راستا، نام برخی از روزنامه نگاران لبنانی و عربی نیز به دلیل حمایت از حزب الله لبنان و انتقاد از عربستان در لیست کسانی قرار گرفته اند که ورودشان به این کشور و سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ممنوع است. در این میان، غسان جواد یکی از آنهاست.

نزدیکی غسان جواد" به حزب الله معروف است و در مصاحبه های مطبوعاتی اخیر خود به شدت از سران عربستان انتقاد کرده و در مصاحبه با شبکه "ام تی وی" نیز حمله عربستان به یمن را به شدت محکوم کرد.

صدها لبنانی از سال 2009 میلادی در پی کمک نظامی حزب الله لبنان به دولت سوریه که با درخواست این کشور انجام شد، از امارات و چند کشور دیگر حاشیه خلیج فارس اخراج شدند و جنگ رسانه ای میان رسانه های وابسته به حزب الله لبنان و رسانه های سعودی نیز بالا گرفت.
 

پربیننده ترین خبرها