سکوت مدعیان حقوق بشر درباره کشتار مردم یمن

دوشنبه 14 ارديبهشت 1394 - 12:35

با گذشت 40 روز از حملات ائتلاف عربستان به یمن و کشتار شمار قابل توجهی از شهروندان، سازمان های بین المللی مدعی دفاع از حقوق بشر، همچنان در برابر اقدامات این رژیم و وفجایع انسانی در یمن سکوت کرده اند.

عبدالله الیوسفی" روزنامه نگار یمنی به خبرنگار العالم گفت: سازمان های بین المللی مدعی دفاع از حقوق بشر و دمکراسی؛ در خصوص کشتار کودکان، زنان و مردم بی دفاع یمن توسط ائتلاف عربستان تنها به ژست سیاسی اکتفا می کنند و حاضر نیستند اقدامات جنایتکاران آل سعود در یمن را محکوم کنند.

وی افزود: براثر حملات ائتلاف سعودی بخش های وسیعی از یمن به ویرانه تبدیل شده و مردم این کشور با کمبود شدید مواد غذایی ، دارویی و کمک های امدادی روبرو هستند و تراژدی انسانی در یمن در حال وقوع است.

 این روزنامه نگار یمنی سکوت سازمان های بین المللی حقوق بشر در قبال کشتارها و فجایع انسانی در یمن را مشکوک دانست و تاکید کرد: افکار عمومی جهان اجازه نخواهند داد تا سیاست های تجاوزگرایانه و کشتارها در یمن همچنان ادامه یابد.

این شهروند یمنی اعلام کرد: عربستان در حملات هوایی و بمباران مناطق مختلف یمن، بیشتر شهروندان را هدف قرار می دهد ،  اما با این حال، سازمان های بین المللی حقوق بشر حرکتی برای متوقف کردن حملات سعودی نشان نمی دهند و این امر بیانگر حمایت و جانبداری غیرمستقیم این سازمان های مدعی دفاع از حقوق انسان ها از این جنایات است.

"الحارث بن الفضل" ادیب یمنی نیز به خبرنگار شبکه العالم گفت: ما تجاوز خارجی به کشورمان و همچنین شعله ور کردن آتش درگیری داخلی را به شدت محکوم می کنیم و بطور یکپارچه دربرابر تجاوزات دشمنان مردم یمن ایستادگی و مقاومت خواهیم کرد. 

سازمان ملل بتازگی درباره فجایع انسانی در یمن طی روزهای آینده به علت ویران شدن تاسیسات زیربنایی یمن در تجاوز ائتلاف عربستان و تمام شدن سریع ذخایر سوخت و مواد غذایی در بخش های از این کشور هشدار داده است.

محافل مردمی و سیاسی در یمن با محکوم کردن کشتار یمنی ها در حملات عربستان اعلام کرده اند که هیچگاه به قطعنامه های شورای امنیت و سازمان های حقوق بشری امید نبسته اند و با همبستگی ملی در برابر تجاوز سعودی ها متحد و یکپارچه هستند.  

 ناظران معتقدند که شورای امنیت سازمان در سایه سلطه کشورهای بزرگ حامی تجاوز به یمن، نمی تواند هیچ قطعنامه مثبتی برای متوقف کردن این تجاوز یا کمک به یمنی ها صادر کند.

پربیننده ترین خبرها