"نگرانی" عربستان از قبایل مرزی یمن

جمعه 18 ارديبهشت 1394 - 23:17

منابع نزدیک به فرماندهی نظامی عربستان از نگرانی مقامات سعودی از خطر قبایل یمن برای دو استان جیزان و ظهران در جنوب عربستان خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع نزیک به فرماندهی نظامی عربستان اطلاعاتی امنیتی را فاش کردند که تاکید می کند خطر قبایل یمن برای استان های جیزان و ظهران در جنوب عربستان فراتر از خطر آنها برای نجران است.

در همین راستا، قبایل "بکیل المیر" تاکید کردند که در برابر جنایت های متجاوزان سعودی علیه افراد این قبائل دست بسته نخواهند ماند.

براساس بیانیه این قبایل، آنها برعزم خود برای آزادسازی همه سرزمین های خود از جمله منطقه جیزان که از چندین دهه پیش در اشغال عربستان است، تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است که در حمله متجاوزان سعودی به منطقه سمنه در بکیل المیر در استان حجه یمن 13 نفر شهید شده اند که اکثر آنها زنان و کودکان متعلق به یک خانواده هستند.

قبایل همذان بن زید یمن نیز پیشتر موضع نظامی جلالح در شهر نجران عربستان را بعد از فرار افسران و نظامیان سعودی از آنجا، به کنترل خود در آورد.

منابع یمنی روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم از کشته شدن دهها نظامی سعودی در پی حمله به یک موضع نظامی آنها در نزدیک شهر نجران خبر دادند.

این منابع گفتند: قبایل یمن موارد فرار گسترده نیروهای ارتش سعودی از مواضع مرزی خود در استان جیزان را درپی پیشروی جنگجویان قبایل رصد کرده اند. استان جیزان سعودی در مقابل منطقه تهامه قرار دارد.

در همین حال، فهد مفتاح دهشوش دبیرکل شورای محلی استان حجه، بخش های حرض، هبس، بکیل المیر، میدی و مسبا را درپی بمباران و گلوله باران شدید آنها، مناطق ویران شده برشمرد. در این گلوله باران و حملات هوایی صدها نفر از شهروندان شهید یا زخمی شدند و ساختار زیربنایی ویران شد.

سازمان ملل متحد و سازمان های بشردوستانه بین المللی خواستار تسریع در متوقف کردن تجاوزگری سعودی و نجات غیرنظامیان و مهیا کردن حداقل شرایط زندگی شدند.

جنگنده های سعودی همچنین مقبره سید حسین الحوثی در کوهستان مران در استان صعده در شمال یمن را بمباران کردند. جنگنده های سعودی همچنین 22 بار به چند موضع در استان صعده و کوهستان مران در ساعات اولیه بامداد حمله کردند که از شمار قربانیان آن گزارشی در دست نیست.

منابع رسانه ای به اصابت چهار فروند موشک به منطقه برکان در بخش رزاح و اصابت حدود 20 موشک به منطقه باقم اشاره کردند.

سید حسین الحوثی بزرگترین برادر سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله است. حمله به مقبره سید حسین الحوثی بیانگر نیت های درونی و کینه ورزی ریاض علیه مردم یمن است که حتی مقبره ها و نمادهای آنها نیز از آن در امان نمانده است.

پربیننده ترین خبرها