تازه ترین گزارش از تجاوز نظامی سعودیها به یمن

تازه ترین گزارش از تجاوز نظامی سعودیها به یمن
پنج‌شنبه 17 ارديبهشت 1394 - 13:00

جنگنده های ارتش سعودی امروز پنجشنبه نیز شهر صنعا پایتخت یمن و استان شمالی صعده را بمباران کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جنگنده های عربستان امروز پنجشنبه سه بار منطقه فج عطان شهر صنعا را بمباران کردند و 9 بار نیز به مراکز دولتی در استان صعده و حومه آن حمله کردند.

منابع خبری در یمن اعلام کردند: جنگنده های عربستان بیش از 100 موشک و بمب در مناطق مرزی استان های شمالی صعده و حجه شلیک کردند و فرو ریختند.

فرودگاه بین المللی الحدیده نیز شاهد هفت حمله هوایی ارتش سعودی بود.

منابع یمنی همچنین گزارش دادند که ارتش و کمیته های مردمی توانستند امنیت منطقه المصنعه در استان شبوه را بعد از بیرون راندن عناصر القاعده تامین کرده و شماری از خودروهای نظامی را بازپس بگیرند.

جنگنده های ارتش سعودی همچنین منطقه المزاله را در استان صعده هدف قرار دادند. چهار نفر نیز در حمله جنگنده های سعودی به بازار المجلبه در استان صعده زخمی شدند.

منطقه آل علی در بخش رازح استان صعده نیز  شاهد حملات جنگنده های سعودی بود.

یک ناو جنگیِ شناور در دریای سرخ نیز با تیربار و موشک بیمارستان بندر میدی استان حجه را زیر آتش گرفت که گفته می شود این ناو متعلق به عربستان است و هنوز آماری درباره تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است. 

جنگنده های عربستان اخیراً نیز بیش از 45 شهروند یمنی را که درپی ترک عدن بودند، در ساحل شهر البریقه به قتل رساندند.

هواپیماهای جنگی سعودی 200 بار استان صعده را بمباران کرده اند که در این حملات هوائی، دهها نفر از جمله کودکان و زنان جان خود را از دست داده یا زخمی شده اند.

با وجود تداوم جنایات عربستان، عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که نیروی نظامی زمینی به این کشور اعزام کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها