پادشاه عربستان به کمپ دیوید نمی‌رود

پادشاه عربستان به کمپ دیوید نمی‌رود
دوشنبه 21 ارديبهشت 1394 - 07:21

وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که پادشاه این کشور در نشست کمپ دیوید در آمریکا شرکت نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عادل الجبیر" در بیانیه‌ای که از سوی سفارت عربستان سعودی در واشنگتن منتشر شده است تأکید کرد، سلمان به دلیل زمان نشست کمپ دیوید و برنامه زمانی آتش بس در یمن، در این نشست حضور نمی یابد.
الجبیر خاطرنشان کرد که "محمد بن نایف" ولیعهد عربستان ریاست هیئت این کشور را برعهده خواهد گرفت و "محمد بن سلمان" (پسر پادشاه، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع) و شماری از مسؤولان او را در این سفر همراهی می کنند.
این نشست به دعوت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و با حضور سران کشورهای عضو شورای همکاری در کمپ دیوید برگزار می شود.
پیش از اعلام این موضوع "مجتهد" فعال عربستانی که به دلیل انتشار مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان شهرت بسیاری را کسب کرده است، دیروز (یکشنبه) در جدیدترین اظهارات خود نوشت: "صباح الاحمد" امیر کویت با توجه به شناخت بسیار خوبی که از ملک سلمان دارد، به "محمد بن سلمان" (فرزند پادشاه و جانشین ولیعهد) نصیحت کرد که پادشاه به آمریکا نرود تا آنها را به دلیل وضعیت سلامتی و عقلی خود، در تنگنا قرار ندهد.
وی افزود: به همین خاطر، محمد بن نایف به عنوان رئیس هیئت، محمد بن سلمان را (در سفر به آمریکا) همراهی خواهد کرد، و شاید ملک سلمان در فرصتی دیگر که برنامه‌ای مختصر برای او تدارک دیده شده باشد، به آمریکا برود.
مجتهد خاطرنشان کرد، صباح الاحمد دوست شخصی ملک سلمان است، و در جریان بحران منطقه خلیج فارس زمان ویژه ای را با او سپری کرد، و دوستی آنان پابرجا مانده است؛ و این نصیحت و توصیه را از روی دوستی و محبت و غیرت مطرح کرده است.

پربیننده ترین خبرها