مقاومت منطقه‌ای راهبردی در قلمون را آزاد کرد + فیلم

چهارشنبه 23 ارديبهشت 1394 - 15:59

خبرنگار شبکه العالم از آزاد سازی یکی از مناطق راهبردی مشرف بر قلمون به دست نیروهای مقاومت لبنان خبر داد.

 

"فاطمه عواضه" خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه از مناطق مرزی لبنان گزارش داد که این منطقه راهبردی تپه "طلعه موسی" نام دارد و مشرف بر ارتفاعات قلمون سوریه و لبنان است.

این تپه همچنین از شمال به ارتفاعات عرسال اشراف دارد که در آنجا عناصر داعش و النصره مستقر هستند.

خبرنگار العالم گفت: تپه طلعه موسی به ارتفاع 2500 متر، مرتفع‌ترین تپه در کل منطقه است که اکنون کاملا در دست نیروهای مقاومت قرار دارد.
وی افزود: این تپه از آن جهت اهمیت دارد که به دلیل داشتن ارتفاع بالا، بر هر دو طرف مرز لبنان و سوریه اشراف دارد؛ و نیروهای ارتش سوریه و مقاومت لبنان از همان آغاز عملیات در قلمون، تصمیم داشتند این تپه را تحت کنترل درآورند که این امر امروز محقق شد.

فاطمه عواضه تأکید کرد، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت لبنان اکنون با در دست گرفتن کنترل تپه طلعه موسی، می توانند مناطق مرزی گسترده‌ای را از دو طرف زیر نظر بگیرند.

تپه موسی در ارتفاعات "رأس المعره" و کنار ارتفاعات "عرسال" قرار دارد، که در واقع یکی از تپه‌های کوه‌های قلمون به شمار می‌آید.

این تپه راهبردی تا پیش از این تحت کنترل تروریستهای جبهه النصره بود.

خبرنگار العالم تأکید کرد که نیروهای مقاومت در این عملیات، با استفاده از تیربار و سلاح سنگین، مواضع تروریستها را در این تپه هدف قرار دادند و ده ها تن از آنان را به هلاکت رساندند.

پربیننده ترین خبرها