حبس ابد تاجر سعودی به جرم حمله به سفارت آمریکا

حبس ابد تاجر سعودی به جرم حمله به سفارت آمریکا
جمعه 25 ارديبهشت 1394 - 22:10

یک تبعه سعودی که به دست داشتن در نقشه حمله به سفارت های آمریکا در دارالسلام و نایروبی در سال 1998 متهم بود، به حبس ابد محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، خالد الفواز تاجر 52 سالۀ سعودی به گفتۀ "برت بهارارا" دادستان منهتن، "از نخستین یاوران مخلص بن لادن بود".

دادستان منهتن گفت: خالد الفواز از نخستین یاوران مخلص بن لادن بود. او هم فرمانده پادگان آموزشی در افغانستان و هم عهده دار ریاست گروه القاعده در کنیا بود و سرانجام به عنوان مشاور ارتباطات بن لادن فعالیت کرد.

وی افزود: الفواز، در دورۀ پیش از اینترنت، زمینه مصاحبه بن لادن با رسانه های غربی را فراهم می کرد. در سال 1998 میلادی، الفواز فتوای بن لادن را که در آن خواستار قتل آمریکایی ها در سراسر جهان شد بود، منتشر کرد و پس از انتشار این فتوا بود که به سفارت های آمریکا در کنیا و تانزانیا حمله شد.

در همین حال، "بابی استرینهم" وکیل مدافع الفواز، وی را مردی آرام و پاک ذهن و با ایمان توصیف کرد که زندگی خود را وقف مبارزه با فساد در کشور خود کرده بود.

وکیل مدافع الفواز، هرگونه ارتباط وی با القاعده را تکذیب و تاکید کرد که موکلش هرچند بن لادن را می شناخته است، اما به هیچ وجه تفکرات او را قبول نداشته است.

دادستان، از اینکه 10 متهمِ حمله به دو سفارت آمریکا، همگی در دادگاه منهتن محاکمه شدند، ابراز خرسندی کرد.

در حمله به سفارت آمریکا در کشورهای تانزانیا و کنیا که در ماه آگوست سال 1998 اتفاق افتاد، 224 تن کشته و پنج هزار نفر زخمی شدند.

الفواز، یک ماه پس از انفجار، در لندن بازداشت و در آمریکا تفهیم اتهام شد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها