مقابله فلسطینیان قدس با اقدامات توهین آمیز صهیونیستها

دوشنبه 28 ارديبهشت 1394 - 14:33

قدس اشغالی(العالم)– دهها نفر از فلسطینیان شهر قدس با شمار زیادی از شهرک نشینان صهیونیست که در منطقه "باب العامود" این شهر قصد برگزاری مراسمی توهین آمیز داشتند، درگیر شدند.

خبرنگار شبکه "العالم" از قدس اشغالی گزارش داد، ارتش صهیونیستی روز یکشنبه اطراف شهر قدس را به پادگان تبدیل کرد و تمام جاده های منتهی به بخش قدیمی قدس را بست تا زمینه برای شهرک نشینان صهیونیست برای ادامه این راهپیمایی توهین آمیز فراهم شود. 

 این راهپیمایی صهیونیستها عصر یکشنبه در سالگرد اشغال فلسطین برگزار شد.

فلسطینیان قدس نیز در پاسخ به دعوت "جنبش جوانان بیت المقدس" مقابل دروازه "العامود" تجمع کردند تا مانع راهپیمایی و اقدامات توهین آمیز صهیونیستها شوند.

"اسامه برهم" فعال سیاسی قدس که همراه با جوانان فلسطینی در برابر راهپیمایی صهیونیستی ایستاده بود، گفت: قدس شاهد راهپیمایی حدود 35 هزار نفر از صهیونیست هایی بود که با خود پرچم داشتند و با مجوز مقام های صهیونیست در این شهر راهپیمایی کردند، این در حالی است که به 30 نفر از فلسطینیان قدس اجازه تجمع و برافراشتن پرچم قدس داده نشد.     
وی با انتقاد از اقدام های مقامات صهیونیست علیه فلسطینیان گفت: این همان دموکراسی واهی رژیم صهیونیستی است.   
فلسطینیان قدس با وجود تدابیر شدید امنیتی صهیونیستی و بازداشت گسترده جوانان شهر که پرچم فلسطین را بر افراشته و اشغالگری و افراط گرایی صهیونیستی را محکوم کردند، با شهرک نشینان صهیونیست درگیر شدند.     
"منا برر" مسوول کمیته زنان "اقلیم قدس" به العالم گفت: حضور فلسطینیان نشانه تعهد مردم این شهر مقدس به شهر و مقدسات آن است.
اوضاع شهر قدس به خاطر ادامه بی احترامی شهرک نشینان صهیونیست به احساسات اهالی قدس در بخش قدیمی قدس و اطراف مسجد الاقصی، متشنج است.

پربیننده ترین خبرها