تعرض به قرآن کریم در آزمون مدارس الازهر

تعرض به قرآن کریم در آزمون مدارس الازهر
دوشنبه 28 ارديبهشت 1394 - 20:20

اداره آموزش مدارس وابسته به الازهر مصر، در یکی از آزمون‌های دانش آموزان کلاس دوم دبیرستان پرسشی جنجالی طرح کرد که در آن قرآن کریم مورد تعرض قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در سوال مطرح شده برای دانش آموزان مدرسه وابسته به الازهر از آنان خواسته شده بود که "اشکالات مربوط به بلاغت زبان" را در مثال های ذکر شده مشخص کنند و یکی از آن موارد، آیه ای از قرآن کریم بود.

به نوشته روزنامه مصری "الیوم السابع"، طراح این سوال از دانش آموزان خواسته بود درباره عیوبی که در جملات مشخص شده به بلاغت زبان خدشه وارد می کند، توضیح دهند و آیه قرآنی "ولو ترى إذ المجرمون ناكسو رءوسهم عند ربهم" ازجمله مثال هایی بود که برای این سوال درنظر گرفته شده بود.

" محمد أبو زيد الأمير" رئيس بخش آموزش مدارس وابسته به الازهر در واکنش به این اقدام گفت: این سوال که درمنطقه "أسوان" طرح شده بود، حذف؛ و بارم آن میان دیگر سوالات تقسیم شد.

وی افزود: جایگاه طراح این سوال از مدیرکلی به مدرس تنزل مقام یافت و وی به مدت 5 سال از طرح سوال برای امتحانات محروم شده است.

گفتنی است، برخی کتب حدیثی و تاریخی اهل سنت حاوی احادیثی عجیب است که به جایگاه قرآن کریم و مصون ماندن آن از تحریف خدشه وارد می کند و دستمایه برخی شرق شناسان و دشمنان اسلام برای تخطئه قرآن کریم و وحی و نبوت شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها