صحنه‌هایی از عملیات ارتش سوریه در اطراف ادلب

سه شنبه 29 ارديبهشت 1394 - 10:29

نيروی زميني ارتش سوريه با پشتيباني نيروی هوايی به عمليات خود در اطراف بيمارستان ملي شهر جسر الشغور در حومه ادلب ادامه داده و دهها نفر از عناصر مسلح را به هلاكت رساندند.

"مازن سلمو" خبرنگار شبكه العالم روز سه شنبه گزارش داد: عملیات ارتش علیه عناصر مسلح در روستاي المسطومه در حومه ادلب همچنان ادامه دارد. اين عملیات بعد از آغاز شد كه ارتش سوريه توانستند با دور زدن عناصر مسلح، شمار زيادي از آنها را به هلاکت برساند و جاده هاي تداركاني را به كنترل خود درآورد. 

واحدهای توپخانه ارتش سوريه همچنین يک خمپاره انداز و سه خودروي مجهز به سلاح "دوشكا"ي عناصر مسلح  را در دو روستاي حلوز و الطيبات در جنوب غربي اين شهر منهدم كردند.

در همين حال، درگيري براي بازپس گيري يك تپه راهبردي ادامه دارد.

ارتش سوريه با حملات متمركز خود به محل هاي تجمع عناصر مسلح در چند روستا در نزديك شهرك اشتبرق، شماري از عناصر مسلح جبهه النصره و ساير گروههاي تندرو را كشت. ارتش همچنين حمله عناصر مسلح به شهرك نحليا را خنثي كرد.

"ثابت محمد" كارشناس نظامي به خبرنگار العالم درباره تحولات روستاي المسطومه و پادگان المجود در اين روستا گفت: گروههاي مسلح به طور معمول به اين روستا و پادگان آن حمله كردند اما واحدهاي مدافع روستا و پادگان با آنها مقابله كرده و تلفات و خسارتهاي زيادي به آنها وارد كردند.

وی افزود: می توان گفت كه حومه ادلب به طور كامل به محل تجمع اجساد تروريست ها تبديل شد.

برخي منابع نظامي تاكيد دارند، شديدترين درگيري ها در جريان است كه اين امر همزمان با تداوم ورود نيروهاي تقويتي عناصر مسلح از خاك ترکیه براي مقابله با پيشروي ارتش است كه در تلاش براي بازپس گيري برخي مواضع در حومه ادلب است كه عناصر مسلح به آن نفوذ كره اند.

پربیننده ترین خبرها