در شهر "تدمر" سوریه چه می گذرد؟

در شهر
پنج‌شنبه 31 ارديبهشت 1394 - 12:17

منابع خبری دولتی سوریه اعلام کردند: نیروهای کمیته های مردمی در شهر "تدمر" امنیت اکثر ساکنان را برای خروج از این شهر که در معرض حمله گروه تروریستی داعش قرار دارد، تامین کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: نیروهای کمیته های مردمی - پس از تامین امنیت برای  خروج اکثر اهالی شهر تدمر- تقریبا به طور کامل از شهر عقب نشینی کردند.

در همین حال، یک منبع نظامی سوریه تصریح کرد: ارتش سوریه گروهی از عناصر تروریستی داعش را در منطقه السخنه که به سمت شهر تدمر در حال حرکت بودند، هدف قرار داد و دهها نفر از عناصر مسلح را به هلاکت رساند و 5 خودروی زرهی را منهدم کرد.

سازمان یونسکو نیز با ابراز نگرانی از ورود عناصر مسلح داعش به بخشهایی از شهر تدمر، خواستار توقف فوری تیراندازی و دور شدن از آثار باستانی این شهر شد.

در همین حال، ارتش سوریه و یگانهایی از مدافعان کرد به پیشروی ادامه می دهند؛ به طوری که پس از درگیری با داعش، بر کوه راهبردی عبدالعزیز و دیگر مناطق مسلط شدند.

یک منبع نظامی سوریه از کنترل بر چندین منطقه در ریف جنوب غربی راس العین و جاده بین المللی که استان حسکه را در منطقه تپه تمر به شهر حلب وصل می کند، خبر داد. این امر، علاوه بر کنترل کامل بر چندین منطقه در نزدیکی کوه عبدالعزیز است.

این منبع تایید کرد: بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در یکی از مراکز یگانهای مدافعان کرد در ریف استان حسکه که راننده آن یک انتحاری بود، شماری کشته و زخمی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها