انتقاد تلویزیون دولتی مغرب از ادامه تجاوز به یمن

انتقاد تلویزیون دولتی مغرب از ادامه تجاوز به یمن
پنج‌شنبه 31 ارديبهشت 1394 - 21:11

انتشار یک گزارش از تلویزیون دولتی مغرب در انتقاد از ادامه تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن باعث این گمانه زنی شده است که دولت مغرب از روش برخورد دولت سعودی با مسئله بازپس گیری جسد خلبان مغربی کشته شده در جنگ علیه یمن ناراضی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کانال دوم تلویزیون مغرب گزارشی 90 ثانیه ای را پخش کرد که در آن - با اشاره به ادامه عملیات نظامی ائتلاف تحت سرکردگی عربستان علیه مواضع مختلف در یمن- آمده بود: "تجاوز به یمن همچنان ادامه دارد".

در این گزارش همچنین زمینه اظهار نظر برای جنبش انصار الله یمن برای محکوم کردن "کنفرانس ریاض" و محکومیت محاصره این کشور فراهم شده بود.

روزنامه اینترنتی رأی الیوم در این باره نوشت: به نظر می رسد دلیل این اقدام، انتقاد مغرب از موضع و رفتار عربستان در زمینه بازگرداندن پیکر "یاسین بحتی" خلبان مغربی کشته شده در جنگ یمن باشد که پس از مذاکرات فراوان جمال بن عمر، فرستاده ویژه سابق سازمان ملل در امور یمن، بالاخره پیکر وی تحویل داده شد.

اگرچه کانال دوم تلویزیون مغرب شامگاه همان روز به علت انتشار گزارش مذکور، عذرخواهی و اعلام کرد اصطلاح "تجاوز" به طور نابجا مورد استفاده قرار گرفته و مسئول اشتباه مذکور، دبیرخبر تهیه کننده این گزارش می باشد؛ اما یک فعال رسانه ای که سالیان درازی در کانال دوم تلویزیون مغرب فعالیت می کند، اظهار داشت: امکان ندارد یک روزنامه نگار درباره جنگی که کشورش با شش هواپیما در آن شرکت دارد؛ چنین اشتباه بزرگی را مرتکب شود. افراد آگاه به سیاست رسانه ای رسمی مغرب نمی توانند باور کند که وقوع چنین اشتباهی در مدت هشت هفته پس از آغاز عملیات عربستان و ائتلاف وابسته به آن علیه یمن و وقوع آن دقیقا در روز تشییع جنازه خلبان مغربی، امری اتفاقی باشد.

این فعال رسانه ای، هدف از این اقدام را اعلام نارضایتی دولت مغرب نسبت به عربستان با استفاده از روشی دانست که باعث بحرانی تر شدن مسائل نشود. 

پربیننده ترین خبرها