داعش غیرنظامیان را در تدمر اعدام می کند

داعش غیرنظامیان را در تدمر اعدام می کند
جمعه 1 خرداد 1394 - 10:33

العالم ـ عناصر مسلح گروه تروریستی داعش، 17 نفر را در شهر باستانی تدمر در مرکز سوریه اعدام کردند در حالی که اتحادیه اروپا درباره تخریب آثار این شهر هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ديده بان سوريه وابسته به گروه مخالفان خارج نشين سوريه تاکید کرد که داعش شماری از غیرنظامیان را به اتهام مزدوری برای نظام بشار اسد و برخی نظامیان و نیروهایی از دفاع ملی را اعدام کرد و سرآنها را از تن جدا کرد.

دیده بان سوریه تصریح کرد که ساکنان شهر می خواهند آنجا را ترک کنند اما پس از شنیدن خبر اعدام غیرنظامیان، دچار ترس و هراس شدند.

به گفته دیده بان سوریه، دستکم 64 نفر در درگیری های تدمر کشته شدند که 49 نفر آنها از جمله 9 کودک را داعش اعدام کرد.

فدریکا موگرینی یک وزیر خارجه اروپایی ابراز نگرانی کرد که گروه تروریستی داعش جنایتهای جنگی جدیدی در شهر تدمر سوریه مرتکب شود.

موگرینی تصریح کرد که بار دیگر صدها نفر کشته شدند و هزاران نفر در معرض خطر اقدام های ظالمانه قرار دارند همچنین خطر تخریب اماکن فرهنگی نیز وجود دارد.

وی افزود: اقدام های کشتار جمعی و تخریب عمدی آثار فرهنگی باستانی در سوریه و عراق به دست داعش، به موجب اساسنامه دادگاه کیفری بین المللی، جنایتهای جنگی به شمار می آیند.

موگرینی خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا تمام تدابیر لازم برای منع تجارت با دارایی های فرهنگی که در حمایت مالی از داعش و دیگر گروههای تروریستی نقش دارد، اتخاذ کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها