شیخ قاسم: ملت بحرین در مقابل ظلم سکوت نخواهد کرد

شیخ قاسم: ملت بحرین در مقابل ظلم سکوت نخواهد کرد
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 20:33

العالم ـ روحانی برجسته بحرینی اقدام های دستگاه قضایی و رژیم حاکم بر بحرین علیه شیخ علی سلمان را ظالمانه خواند و بر ساکت نماندن مردم این کشور در قبال ظلم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، آیت الله شیخ عیسی قاسم روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای افزود: حکم دستگاه قضایی و رویکرد سیاسی در مساله محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین برای افراد بی طرف و منصف قابل درک  نیست، بلکه مانند نفس محاکمه برای همه شوک آور است.

وی گفت: همانطور که اصل محاکمه شیخ علی سلمان برای ملت بحرین شوک آور بود، اینک نیز حکم دستگاه قضایی بحرین و رویکرد سیاسی در پرونده شیخ سلمان برای افراد بی طرف و منصف  غیرقابل درک است و تاثیر آن بر ملت هوشیار و آزاده بحرین شدیدتر خواهد بود و مظلومیت را در نهاد آنها ریشه دارتر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد که پشت پردۀ محاکمه شیخ سلمان، برای همه مردم در داخل و خارج از کشور افشا شده است و تاکنون چندین سازمان حقوقی و غیرحقوقی ضد آن گواهی داده اند و مردمان آزاده و عزتخواه، در خصوص حقیقتِ واقعیت های مربوط به این محاکمه، به یقین رسیده اند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم با بیان اینکه هرگونه محکومیت شیخ قاسم پیامی برای خاموش کردن صدای آزادی و درخواست حقوق ملی است، افزود: ملت بحرین هیچگاه در قبال این حکم سرخم نخواهند کرد.

وی گفت : سخن گفتن از سلامت و پاکی دستگاه قضایی و استقلال و بی طرفی آن نمی تواند اثری در ملت خشمگین بحرین بگذارد ملتی که بر این باور است محاکمه شیخ سلمان ظالمانه بوده و ادامه دادن به حبس وی نیز ظلمی دیگر و محکومیت بیگناه ظلمی غیر قابل تحمل است.

شیخ قاسم خاطرنشان کرد که ملت آزاده بحرین و تمام عدالت پیشگان از همه طیف ها چه آنان که فریاد برآوردند و یا آنان که خاموش ماندند، و نیز از خارج از کشور، همگی خواستار آزادی شیخ سلمان و احترام گذاشتن به حق وی در برخورداری از آزادی و تبرئه وی هستند.

شیخ علی سلمان به ‌علت حمایت از خواسته‌های مشروع مردم در دستیابی به آزادی و دموکراسی هفتم دیماه سال گذشته احضار و بازداشت شد. همزمان با بازداشت شیخ علی سلمان موجی از اعتراضات در کشور بحرین و خارج از آن به راه افتاد که همچنان ادامه دارد.

دادگاه رژیم بحرین دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین را به ‌اتهام آنچه آن را "تنفر افکنی علیه رژیم بحرین و تلاش برای سرنگونی آن از طریق زور، توهین به دستگاه قضایی و اجرایی بحرین، دریافت کمک از جریان‌های خارجی، انتشار گزارش‌های دروغین، ایجاد وحشت و ناامنی در بحرین و شرکت در تظاهرات غیرقانونی" خوانده است، محاکمه می‌کند.

سی ام اردیبهشت پنجمین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها