اردن: درخواستی از ایران برای ایجاد حسینیه نداشتیم

اردن: درخواستی از ایران برای ایجاد حسینیه نداشتیم
شنبه 16 خرداد 1394 - 20:18

وزیر اوقاف و مقدسات اسلامی اردن اعلام کرد که کشورش هیچگونه درخواست رسمی از ایران برای ایجاد حسینیه دریافت نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "هایل داود" در گفتگویی اختصاصی به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: به دلیل حوادث جاری منطقه، شرایط کنونی اجازه نمی‌دهد که راه گردشگری دینی برای برادران ایرانی گشوده شود.
شبکه سی ان ان آمریکا پنجشنبه گذشته ادعا کرده بود که مسؤولان "امان" اخیرا با 3 درخواست تهران برای آغاز گردشگری دینی ایرانی‌ها به صورت منظم در اردن مخالفت کرده‌اند.
سی ان ان به نقل از "هایل داود" تأکید کرده بود که مسؤولان ایرانی حداقل 3 درخواست رسمی را طی یک سال برای آغاز این گردشگری مطرح کرده‌اند، ولی اردن با این درخواستها مخالفت کرده است.
وزیر اوقاف و مقدسات اسلامی اردن با رد ادعاهای شبکه سی ان ان تأکید کرد: اردن هیچگونه درخواست رسمی و مکتوب از طرف ایران برای آغاز گردشگری دینی دریافت نکرده است، و این موضوع فقط به چندین مناسبت و به صورت شفاهی و غیر مکتوب محدود است، به صورتیکه شماری از مسؤولان ایرانی برای این موضوع ابراز تمایل کردند.
وی در پاسخ به سؤالی درخصوص تصمیم اردن در آینده برای موافقت با درخواست ایران اظهار داشت: ما با همه مسلمانان صرف نظر از طیفها و گرایشهای مختلف، به عنوان یک امت اسلامی واحد تعامل می کنیم و هیچ علاقه ای به بحران و منازعات مذهبی نداریم . ما از وحدت امت اسلامی و همه طوایف و مذاهب آن حمایت می کنیم و همه کشورها باید روش اردن را در این زمینه در پیش بگیرند و از مسائل مذهبی و طایفه ای به عنوان ابزاری برای تخریب منطقه استفاده نکنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها