درگیری دوباره گروه های تروریستی در سوریه

چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 20:08

دمشق (العالم) - خبرنگار شبکه العالم از درگیری گروه های تروریستی جبهه النصره و داعش در حومه شرقی منطقه القلمون خبر داد.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم در سوریه با اشاره به بارزترین تحولات میدانی در این کشور به درگیری گروه های تروریستی با یکدیگر در منطقه "جبل الافاعی" در حومه شرقی منطقه القلمون در غرب سوریه، گفت:  درگیری های شدیدی میان عناصر گروهک های النصره و داعش در این منطقه روی داد.

بنا به اعلام منابع نظامی دراین درگیری ها، شماری از تروریستهای دو طرف کشته شدند.

 بنا به این گزارش، همچنین نیروهای ارتش سوریه با هدف قراردادن مواضع گروه های تروریستی در اطراف استان القنیطره، شمار زیادی از تروریست ها از جمله عده ای تروریست خارجی را از پا درآورده  و شمار زیادی را نیز زخمی کردند. 

خبر دیگر آن که شماری از عناصر تروریستی در ارتفاعات فلیطه نیز تلاش کردند تا به برخی از محل های ایست و بازرسی دراین منطقه نفوذ کنند که ارتش سوریه ضمن همکاری با نیروهای مقاومت لبنان، توانست تحرکات گروه های تروریستی دراین منطقه را رصد کند و در نتیجه درگیری های شدیدی میان دو طرف روی داد که به هلاکت شماری از عناصر گروهک النصره منجر شد.

مازن سلمو ادامه داد: عناصر جبهه النصره به دنبال پیشروی های نیروهای مقاومت لبنان و ارتش سوریه در مناطق مرزی شرق لبنان (غرب سوریه) و سیطره نیروهای حزب الله بر بیش از 80 درصد از مناطق تحت اختیار داعش که چند ماه پیش به تصرف خود درآورده بود، تلاش کردند که به سمت برخی از مناطق تحت تصرف داعش مانند الجراجیر و قاره فرار کنند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه به عملیات خود علیه گروه های تروریستی در مناطق دیگر به ویژه در اطراف استان قنيطره در جنوب غربی ادامه دادند و تحرکات این گروه ها در تل مسحره و روستای مسحره – که تروریست ها از طریق آن تلاش می کنند استان قنیطره را به استان درعا متصل کنند تا جبهه ای واحد برای رسیدن به دمشق تشکیل دهند، رصد کرده و با آن ها درگیر شدند که منجر به هلاکت شمار زیادی از تروریست ها شد.

در این عملیات چند دستگاه خودروی تروریست ها که مجهز به تیربارهای دوشکا بود، منهدم شد.

پربیننده ترین خبرها