امپراتور رسانه‌ای، قدرت را به فرزندش می‌دهد؟

امپراتور رسانه‌ای، قدرت را به فرزندش می‌دهد؟
جمعه 22 خرداد 1394 - 13:58

منابع خبری از تصمیم غول رسانه‌ای جهان برای کناره‌گیری از مدیریت شرکت "فاکس قرن21" خبر می دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "راپرت مرداک" امپراطور رسانه‌ای  از سمت رئیس شرکت "فاکس قرن21" کناره گیری می کند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از شبکه سی ان بی سی گزارش داد: مرداک قصد دارد که پسرش را جایگزین خود کرده و همچنان رئیس اجرایی این شرکت بماند.

روزنامه گاردین هم نوشت: راپرت مرداک 84 ساله استرالیایی تبار و یهودی زاده و تحصیل کرده دانشگاه آکسفورد، قرار است مدیریت اجرایی این غول رسانه آمریکایی و چند ملیتی را به جوانترین پسرش، جیمز بسپارد.

قرار است که این تغییرات که اولین بار شبکه سی‌ان‌بی‌سی آن را فاش کرد، طی هفته آینده در نشست هیئت مدیره این شرکت مطرح شود.

فاکس قرن 21 در سال 2013 میلادی از دارایی های بخش فیلم، رادیو و تلویزیون شرکت 'نیوز کورپوریشن' که در سال 1979 میلادی توسط روپرت مرداک تاسیس شده بود و به عنوان جانشین قانونی آن، راه اندازی شد. به طورهمزمان از دارایی های بخش انتشارات 'نیوز کورپوریشن'، نیز شرکت 'نیوز کورپ' تاسیس گردید.

شرکت فاکس قرن بیستم که بخشی از امپراتوری رسانه ای روپرت مرداک شمرده می شود، با داشتن 25 هزار نیرو در سراسر جهان، کانال های شبکه تلویزیونی فاکس، استودیو فیلم فاکس قرن 21 ، شبکه تلویزیونی' اف ایکس'، شبکه 'نشنال جئوگرافیک' و 30 درصد از سهام شبکه تلویزیونی 'اسکای' را در اختیار دارد.

از دارایی های دیگر این شرکت، می توان به اتحادیه شبکه های تلویزیونی 'استارتی وی' در آسیا، همچنین شرکت های تلویزیونی 'اسکای' ایتالیا و 'بی اسکای بی' اشاره داشت.

روزنامه های 'سان' ، تایمز و ساندی تایمز در انگلیس، 'وال استریت ژورنال' در آمریکا بخشی دیگر از امپراتوری رسانه ای روپرت مرداک به نام 'نیوز گروپ ' به حساب می آیند.

مردوخ به عنوان یک صهیونیست، همیشه متوجه اتفاقات و رویدادهای داخلی و منطقه‌ای اسرائیل و در راستای صهونیسم بین‌المللی نیز بوده و سعی کرده که اهداف و راهبردهای خود را به نحوی در حمایت از سیاستهای اسرائیل اعمال کند. او با "آریل شارون " دوستی خوبی داشت و در هنگام رقابت بین‌ شارون و نتانیاهو برای رهبری حزب لیکود در سپتامبر 2005 به شدت از او حمایت کرد و حتی در جریان سفر "شارون " به آمریکا در ژوئن همان سال برای وی ترتیب یک ضیافت شام را داد و به دفاع از دیدگاه‌های او پرداخت.

روپرت مرداک از یهودیان صهیونیست است که با راه انداختن امپراتوری رسانه‌ای خود نقش پررنگی را در سیاست‌های پشت صحنه انگلیس و آمریکا بازی می‌کند و اهرم توانمند لابی صهیونیسم در این کشور‌ها به شمار می‌رود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها