شکست النصره درحمله به فرودگاه الثعله + فیلم

دوشنبه 25 خرداد 1394 - 15:16

فرودگاه ثعله – سويدا (العالم) – خبرنگار العالم با حضور در منطقه فرودگاه نظامی الثعله و ارسال گزارش از ناکامی تروریست ها در تصرف این فرودگاه، بر شایعات برخی رسانه در خصوص سقوط این فرودگاه خط بطلان کشید.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه خبری العالم روز دوشنبه گزارش داد، درگیری های شدید میان ارتش و گروه های تروریستی در جنوب سوریه ادامه دارد و ارتش با حمله به مواضع تروریست های جبهه النصره در اطراف فرودگاه الثعله در حومه شمال غربی سویدا و نزدیک مرزهای اداری استان درعا در حال درهم شکستن خطوط امدادی آنان از سمت اردن است.
یکی از فرماندهان میدانی ارتش سوریه درگفت و گو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: به دلیل مقابله ارتش، گروههای تروریستی نتوانسته اند به فرودگاه برسند. ارتش آنها را در مناطقی که حرکت خود را آغاز کردند هدف قرار داد و نتوانستند پیشروی کنند.
ارتش سوریه مواضع نظامی خود را خارج از منطقه فرودگاه تثبیت کرده و هم زمان با تعقیب تروریست ها توانسته است منطقه امنی در حومه فرودگاه به وجود آورد.
خبرنگار العالم گزارش داد: ما وارد فرودگاه شده ایم و اوضاع اینجا بیانگر پایداری واحدهای ارتش سوریه در همه نقاط و تسلط کامل بر فرودگاه است.

خبرنگار العالم افزود: یک منبع نظامی سوری ادعای برخی رسانه ها مبنی بر نزدیک شدن تروریست ها به دیوارهای فرودگاه را تکذیب کرد.
وی گفت: ما هم اکنون روی پله های فرودگاه نظامی ثعله در حومه استان سویدا هستیم که تروریست ها چندین روز تلاش کردند وارد آن شوند. ارتش سوریه تاکید کرد که این فرودگاه به طور کامل تحت مراقبت و حفاظت است.

اهالی منطقه شهرک راهبردی ثعله در اطراف فرودگاه نیز بر پایداری و ایستادگی در برابر تروریست ها و همکاری با ارتش سوریه در دفاع از ثعله و شهر سویدا تاکید کردند.
یکی از زنان اهالی ثعله به خبرنگار العالم گفت: به خاطر حضور جوانان سوری و ارتش مقاوم خدا را شکر می کنم. ما از زن و مرد تا کودک و پیر و جوان حتی یک روز از سرزمین خود چشم پوشی نمی کنیم و یک وجب از آن را به تروریست ها نمی دهیم.
یکی از مردان نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: جوانان در صحنه حاضرند. سوریه سرزمین ماست و از آن دفاع خواهیم کرد. وقتی دشمن وارد کشور می شود طبیعی است که همه مردم برای مقاومت در برابر دشمن بسیج شوند. ما با ارتش سوریه ید واحده هستیم و فقط مرگ بین ما فاصله خواهد انداخت. دشمن به اذن خدا مانند دو سه روز گذشته شکست خواهد خورد.
با وجود شمار زیاد تروریست هایی که اتاق عملیات "موک" از اردن وارد خاک سوریه کرده است اما واحدهای ارتش مصمم هستند آنها را در تمام محورهای حومه شرقی درعا و سویدا تعقیب و نابود کنند.

پربیننده ترین خبرها