هشدار آمریکا به مغرب و الجزایر درباره داعش

هشدار آمریکا به مغرب و الجزایر درباره داعش
سه شنبه 26 خرداد 1394 - 14:42

العالم - مقام های نظامی آمریکا درباره خطر گسترش داعش از سمت لیبی به مغرب و الجزایر به این کشورها هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، ژنرال"دیوید رودریگز" فرمانده نیروهای آمریکائی مستقر درآفریقا(آفریکوم) به مغرب و الجزایر درباره خطر داعش هشدار داد و گفت : داعش لیبی خطری برای مغرب، الجزایر و تونس نیز محسوب می شود.

رودریگزگفت: سیطره داعش بر بخش وسیعی از لیبی و ملحق شدن نیروهای متعدد به صفوف این گروه نگران کننده است و همین امر خطری برای کشورهای شمال آفریقا محسوب می شود و امنیت آنها را به صورت جدی به خطر می اندازد .

وی افزود: دست نیافتن طرف های سیاسی لیبی به راه حلی برای برطرف کردن مشکلات این کشور باعث قدرتمندتر شدن داعش شده است.

فرمانده آفریکوم از تلاش دولت آمریکا برای بازسازی ارتش لیبی خبر داد و افزود : نبود دولت وحدت ملی در لیبی عملیات بازسازی ارتش این کشوررا مشکل کرده است. آمریکا در شرایط کنونی نمی تواند به بازسازی ارتش لیبی بپردازد زیرا تعداد زیادی از گروه های مسلح در این کشور با همدیگر می جنگند.

وی اعلام کرد: آمریکا با کشورهای شمال آفریقا برای تشکیل نیروهای مبارزه با داعش همکاری می کند. 

ژنرال رودریگز مداخله آفریکوم در امور داخلی کشورهای آفریقائی را تکذیب کرد و افزود : تنها هدف آفریکوم ارائه کمک های نظامی و کمک به ملل آفریقا برای حل مشکلات خود به دست خودشان است.

این در حالیست که داعش در لیبی همچنان فعال است و اخیراً به کنسولگری های مغرب و تونس در طرابلس پایتخت لیبی حمله کرد.

هفته نامه " اِسپرِسو " چاپ ایتالیا نیز اخیراً به نقل از مدارک محرمانه سرویس اطلاعاتی این کشور نوشت که داعش لیبی به آموزش اتباع مغربی می پردازد تا از آنها برای اجرای حملات انتحاری با هواپیما استفاده کند که همین امر امنیت همسایگان لیبی را بیش از پیش به خطر خواهند انداخت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها