سازمان ملل:اوضاع انسانی یمن فاجعه بار است

سازمان ملل:اوضاع انسانی یمن فاجعه بار است
پنج‌شنبه 28 خرداد 1394 - 07:59

العالم- هماهنگ کننده امور امدادرسانی سازمان ملل متحد در منطقه با فاجعه بار خواندن اوضاع یمن خواستار آتش بس و توقف درگیری ها شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به عامر دعودی در صنعا گفت: یمن با یک فاجعه انسانی غیرمنتظره روبروست و این فاجعه نه تنها انسانی بلکه اجتماعی و اقتصادی هم هست.

عربستان سعودی حمله به یمن و بمباران این کشور را از روز ششم فروردین ماه 1394، 26 مارس، به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری مستعفی یمن که به ریاض گریخت، آغاز کرد و این حملات و کشتار شهروندان یمن همچنان ادامه دارد.

هماهنگ کننده امور امداد رسانی سازمان ملل متحد در منطقه خاطرنشان کرد، همه چیز در یمن تحت تاثیر درگیریها قرار گرفته است.

وی افزود: با دشواری های زیادی در زمینه دسترسی میدانی برای امداد رسانی به مردم آسیب دیده یمن در مناطق مختلف روبرو هستیم. وضعیت امنیتی، حملات و درگیریهای موجود، دسترسی ما را دشوار کرده است.

هماهنگ کننده امور امداد رسانی سازمان ملل متحد در منطقه گفت: ما به توقف درگیریها و حملات در یمن برای دسترسی ایمن و امن جامعه بین المللی در خصوص کمک به آسیب دیدگان و پاسخگویی به این بحران نیازمندیم.

به گزارش آسوشیتدپرس، وی بااشاره به اینکه باید درکنار مردم یمن بایستیم و همه در کنار آنها باشند، افزود: تمامی جناح ها باید این موضوع را درک کنند که این مردم یمن هستند که از این درگیریها آسیب می بینند.

انجمن زنان جنبش انصار الله به تازگی اعلام کرد ، که در جریان 80 روز بمباران عربستان سعودی حدود 900 کودک یمنی به شهادت رسیده و 2 هزار نفر نیز زخمی شده اند همچنین 14 میلیون کودک یمنی از مشکلات بهداشتی و استرس های ناشی از ترس و نبود امنیت در رنج هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها