هراس مسوولان سعودی از جمله ساده یک مبلغ !

هراس مسوولان سعودی از جمله ساده یک مبلغ !
دوشنبه 1 تير 1394 - 13:06

يكي از اسناد فاش شده توسط ویکیلیکس از وزارت خارجه عربستان درباره واکنش عجیب و هراسناک مسوولان سعودی نسبت به بیان جمله ای ساده از سوی محمد العريفي از مبلغان سعودي، در یک گردهمایی است.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، در تلگراف محمد بن سعود بن خالد قائم مقام وزارت امور داده ها و فناوري عربستان به خالد بن سعود آل سعود دستيار وزير خارجه اين كشور که سایت ویکی لیکس آن را فاش کرده، آمده است كه محمد العريفي در يكي از سخنراني هاي خود از این جمله که "مردم خواهان باز شدن درها هستند" استفاده کرده است.

محمد بن سعود بن خالد در تلگراف خود خطاب به خالد بن سعود آل سعود آورده است: يك نسخه لوح فشرده سخنراني محمد العریفي در گردهمايي جوانان الخبر را خدمت شما ارسال مي كنم كه در آن عبارت "مردم خواهان گشودن درها هستند" بيان شده است. شايان ذكر است كه بيش از 800 هزار نفر العريفي را در شبكه تويتر دنبال مي كنند.

محمد العريفي در يكي از سخنراني هاي خود در سال 2012 ميلادي خواهان وارد كردن جوانان به سالني شد كه گنجايش آنها را نداشت و پشت درهاي بسته مانده بودند و از عبارت "مردم خواهان گشودن درها هستند" استفاده كرد و افزود: ظاهر ما مثل کسانی نیست که به زندان بیفتند. اين سخن العريفي باعث خنده حضار در سالن شد.

العريفي دو بار بازداشت شده است كه نخستين بار به مدت چند روز در نيمه سال 2013 و دومين بار در اواخر ماه گذشته به مدت بيش از يك ماه در بازداشت بود؛ بدون اينكه علت اصلي بازداشت او روشن شود.

"محمد بن عبدالرحمن العريفي" مبلغ و عالم جوان سعودي است كه در 15 جولاي 1970 در شهر دمام واقع در استان شرقي عربستان به دنيا آمد. گفته می ‌شود که موضوع "جهاد نکاح" اولین بار با فتوای او شروع شده است.

پربیننده ترین خبرها