بیانیه 47 سازمان حقوقی عربی علیه متجاوزان به یمن

بیانیه 47 سازمان حقوقی عربی علیه متجاوزان به یمن
شنبه 6 تير 1394 - 15:14

47 سازمان و ائتلاف حقوقی عربی توقف فوری تجاوز به یمن را خواستار شدند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این سازمان ها در بیانیه ای شدیداللحن، تجاوز مستمر عربستان سعودی با مشارکت گروهی از کشورهای عربی و با حمایت ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا و پوشش اتحادیه عرب به یمن را محکوم و توقف فوری آن را خواستار شدند.
در این بیانیه آمده است: این تجاوز 90 روز است که شهروندان یمنی و مناطق مسکونی را هدف قرار داده و تعداد زیادی از زنان و کودکان را قربانی کرده و آثار باستانی و زیرساخت های شهری، بیمارستانی، مراکز سوخت رسانی و خطوط برق را نابود کرده است.

سازمان های حقوقی عربی خاطرنشان کردند: متجاوزان به یمن علاوه بر این با تحمیل محاصره ظالمانه هوایی و دریایی باعث کمبود دارو، سوخت، آب و فروپاشی اقتصاد یمن گردیده و با ارتکاب کشتارهای جمعی و استفاده از اسلحه ممنوعه به جنایت علیه بشریت در زمن دست زده اند.
بیانیه مزبور تاکید می کند که این اوضاع به خصوص با توجه به ممانعت از ورود کمک های بشردوستانه، باعث ایجاد وضعیت انسانی خطرناک و مصائب فراوان شده و این تجاوز، وحشیگری متجاوز و اهمیت ندادن به معاهدات بین المللی و اصول قوانین بین المللی در زمینه حقوق بشر را به همه نشان داد.
این سازمان ها با اشاره به بهره برداری عربستان از سکوت وجدان جهانی و ضعف مواضع مدافعان حقوق بشر و در راس آنها ارگان های سازمان ملل متحد، توقف فوری این حملات را که جان 24 میلیون شهرند را تهدید می کند، خواستار شد و بر ضرورت فراهم شدن امکان عملیات امدادرسانی و رساندن کمک های انسانی و مالی به زیان دیدگان و نیز آغاز تحقیقات بین المللی فراگیر با مشارکت سازمان های حقوقی عربی درباره نقض قوانین بین المللی توسط عربستان تاکید کرد.
سازمان های حقوقی امضا کننده این بیانیه، بازگشت هرچه سریع تر آرامش به یمن و پیروی از فرهنگ گفت و گو به جای کشتار، سرعت عمل سازمان ملل متحد در خصوص حل وفصل این قضیه و به اجرا در آوردن مذاکرات ملی را که ضامن جلوگیری از دخالت خارجی و استقلال رای و تمامیت اراضی یمن باشد، خواستار شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها