شواهد دخالت ترکیه در انفجارهای حسکه و عین‌العرب

شنبه 6 تير 1394 - 23:13

دمشق، (العالم)- دبیرکل "جنبش ملی کُرد برای تغییر مسالمت آمیز" سوریه گفت: به دنبال پیشروی نیروهای کُرد به سوی عین عیسی برای آزادسازی رقه از دست تروریست‌ها، عملیات تروریستی در عین العرب و الحسکه با هدایت حکومت ترکیه صورت گرفت.

"علی اومری" شامگاه شنبه در گفت وگوی اختصاصی  با شبکه خبری العالم، گفت: در این عملیات 3 خودروی بمب گذاری شده وارد عین العرب و در این منطقه منفجر شد تا پیشروی نیروهای کُرد به سمت رقه متوقف شود.

وی با اشاره به این که در این عملیات همزمان عناصر تروریستی داعش نیز از سمت ترکیه نفوذ کردند، گفت: شواهد و دلایل قاطعی در دست داریم که ثابت می کند، تروریست هایی که در عین العرب کشته شدند، تابعیت ترکیه دارند.

اومری با بیان این که دلایل شفاف و قاطعی وجود دارد که ثابت می کند، این 3 خوردوی بمب گذاری شده، با هدایت نظام ترکیه وارد الرقه شدند، گفت: بنابراین انگشت اتهام را به سوی اردوغان و حزب او بویژه بعد از شکست وی در انتخابات اخیر ترکیه نشانه می رویم.

وی درباره راهبرد میدانی نیروهای کُرد گفت: به یاری خداوند، همه تروریست هایی که به عین العرب نفوذ کردند نابود شده اند و نیروهای مردمی کرد، با همکاری ارتش و دیگر غیورمردان منطقه، پیشروی به سوی استان الرقه و آزادسازی کامل آن از دست تروریست ها را ادامه می دهند.

دبیرکل "جنبش ملی کُرد برای تغییر مسالمت آمیز" سوریه اظهار داشت: نیروهای مردمی کرد با همکاری نیروهای ارتش و کمیته های مردمی امروز وارد منطقه النشوه شده اند و در حال پاکسازی آن از وجود تروریست های داعش هستند.

روز گذشته 146 غیر نظامی بر اثر عملیات تروریستی داعش در شهر عین العرب سوریه در مرز با ترکیه و روستای برخ بوطان در نزدیکی آن کشته و شماری نیز زخمی شدند.

به گفته اهالی محل، تروریست های مسلح با شش خودرو از ورودی جنوبی شهر در ساعات پایانی شب، با لباس نیروهای مردمی کُرد، وارد این شهر شدند؛ تروریست ها یک خودروی بمب گذاری شده را در گذرگاه مرزی بینار و خودروی دیگر را در نزدیکی مقر پزشکان بدون مرز، منفجر کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها