سودان؛ معبر دانشجویان اروپایی برای پیوستن به داعش

سودان؛ معبر دانشجویان اروپایی برای پیوستن به داعش
دوشنبه 8 تير 1394 - 18:45

العالم - مسئول امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و فناوری سودان اعلام کرد: ما معتقدیم 12 دانشجو که اکثر آنها گذرنامه‌های غربی دارند، برای پیوستن به داعش در سوریه، عازم ترکیه شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد بابکر" افزود: این 12 دانشجو در دانشکده پزشکی تحصیل می کردند و 9 نفر از آنان پسر و 3 نفر دیگر نیز دختر هستند و اکثر آنها روز جمعه هفته گذشته بدون اطلاع خانواده هایشان با یک فروند هواپیمای ترکیه ای عازم این کشور شدند تا از آنجا به سوریه بروند.

مسئول امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و فناوری سودان می افزاید: هفت نفر از این دانشجویان گذرنامه های انگلیسی، دو نفر گذرنامه کانادایی و یک نفر نیز گذرنامه آمریکائی داشته اند و دو نفر نیز تبعه سودان هستند.

وی اعلام کرد که شواهد و قراین نشان می دهد که این دوازده دانشجو در مناطق تحت تصرف داعش در مرز سوریه با ترکیه مستقر خواهند شد و مسئولان تُرک 3 نفر از دانشجویان مذکور را در یکی از فرودگاه ها بازداشت کردند.

بابکر اذعان داشت که یکی از این دوازده دانشجو گذرنامه دیپلماتیک سودانی دارد.

این دومین گروه دانشجویی است که در سال 2015 برای همکاری با گروه های تروریستی سودان را به مقصد سوریه ترک می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس نیز از سفر 7 دانشجوی انگلیسی از سودان به ترکیه خبر داد و اعلام کرد که با پلیس ترکیه برای یافتن آنها همکاری می کند.

سخنگوی سفارت انگلیس در خارطوم نیز اعلام کرده که 7 دانشجوی انگلیسی روز جمعه گذشته سودان را به مقصد سوریه ترک کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها