معمای ناپدید شدن 35 جوان تونسی

معمای ناپدید شدن 35 جوان تونسی
چهارشنبه 17 تير 1394 - 19:29

مسوولان و منابع امنیتی تونس از مفقود شدن 35 جوان از اهالی شهر رماده در ایالت تطاوین در جنوب شرق تونس خبر دادند که احتمال می رود به داعش پیوسته باشند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع امنیتی به نقل از شاهدان عینی گفتند که ارتباط با این جوانها از تاریخ 6 جولای قطع شده و یکی از مسوولان رماده نیز در گفت و گو با مطبوعات تأکید کرد که بیش از 30 جوان از جمله 3 نظامی به طور ناگهانی مفقود شده اند و تا کنون از محل اختفای آنها خبری در دست نیست.
نگرانی درباره سرنوشت این افراد با توجه به انتشار اخباری مبنی بر احتمال رفتن آنها به لیبی و پیوستن به گروههای افراط گرا در آن کشور بیشتر شده است.
از سوی دیگر بلحسن الوسلاتی سخنگوی ارتش تونس با تایید خبر مفقود شدن این جوانان خاطرنشان کرد که 2 نفر از 3 نظامی که همراه این 35 نفر بودند از اعضای ارتش ملی تونس هستند و نفر سوم نیز به دلیل فرار از خدمت سربازی به شورای تادیب ارجاع شده بود.
فرحات الحرشانی وزیر دفاع ملی تونس گفت که درباره این پرونده تحقیقاتی صورت خواهد گرفت اما وزارت خانه در حال حاضر نمی تواند وجود دو نظامی در میان مفقودان منطقه رماده که احتمالا به گروههای تروریستی پیوسته اند تایید کند و سخنگوی نیروهای نظامی متعاقبا در این باره توضیحات کاملی ارائه خواهد کرد.
آمار و ارقام نشان می دهد تونس در صدر کشورهایی است که تعداد زیادی از شهروندان آن برای پیوستن به گروههای افراط گرا در سوریه از کشور خارج شده اند و تعداد آنها به 3 هزار نفر می رسد که بازگشت این تعداد مانند یک بمب ساعتی امنیت و ثبات تونس را تهدید می کند.
رئیس جمهور تونس در چندین مناسبت بین المللی از رخدادهای لیبی ابراز نگرانی کرده و گفته است که بازگرداندن ثبات به لیبی که حدود 500 کیلومتر مرزهای مشترک خاکی با تونس دارد از اولویت های دولت تونس به شمار می آید.
الحبیب الصید نخست وزیر تونس نیز روز سه شنبه 7 جولای اعلام کرد که کشورش ساخت دیوار و خندق را در طول مرزهای مشترک با لیبی شروع کرده تا مانع نفوذ تروریست ها شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها