بازداشت یک زن در ارتباط با انفجار در کویت

بازداشت یک زن در ارتباط با انفجار در کویت
چهارشنبه 17 تير 1394 - 20:36

پس از اعترافات یکی از مظنونان انفجار مسجد امام صادق (ع) در کویت، مادر آن فرد مظنون دوباره برای بازجویی فراخوانده شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که وزارت کشور عربستان از بازداشت 3 تن از مظنونان این جنایت، در منطقه الخفجی خبر داده بود، دادستانی کل کویت دستور بازجویی از مظنونان جدید که دو سعودی و یک کویتی هستند، را صادر کرد و افزایش گسترۀ جست وجو در پی کسانی که در فرایند وارد کردن کمربند انفجاری به کویت و همکاری با متهمان را داشته اند، خواستار شد.

به نوشته وبگاه "الانباء الکویتیه"، منابع آگاه خبر دادند که دادستانی کل کویت، یک زن را که در ارتباط با این پرونده پیش از این آزاد شده بود، بار دیگر برای بازجویی فراخواند؛ زیرا پسرش که یکی از مظنونان اصلی است، علیه او اعتراف کرد.
به این ترتیب، شمار مظنونانی که در بازداشت به سر می برند، به 7 تن رسید.

بر پایه این گزارش، سازمان های امنیتی کویتی گزارش کاملی به مسئولان سعودی دادند که تاکید می کند دو برادر سعودی در انتقال مواد منفجره به کویت دست داشتند. این دو نفر، دو روز پیش، بازداشت شدند. بازداشت این دو نفر، بر پایه اعترافات مظنونان بازداشت شده علیه آنان صورت گرفت، به ویژه اعترافات عبدالله عیدان سعود که تروریستی شناخته شده است.

یکی دیگر از مدارکی که زمینه ساز بازداشت این دو سعودی شد، عکسی بود که هنگام عبور این دو تروریست سعودی از گذرگاه مرزی النویصیب به سمت کویت گرفته شده بود.
علاوه بر این مدارک، اسناد و مدارک دیگری وجود دارد که ثابت می کند، آن ها فوراً کویت را ترک کرده اند.
این گزارش، همچنین از دست داشتنِ تروریست های شرکت کننده در انفجار مسجد امام صادق (ع) در کویت در انفجارهای مشابهی در کویت حکایت دارد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها