روز جهانی قدس از دیدگاه شخصیتهای عربی و اسلامی

چهارشنبه 17 تير 1394 - 22:19

شخصیت های سیاسی و دینی جهان عرب به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس، حمایت از قضیه فلسطین و تلاش برای کوتاه کردن دست استعمار از آن را خواستار شدند.

"کاظم الجلیحاوی" عضو شورای استانداری نجف اشرف به خبرنگار شبکه العالم گفت: روز جهانی قدس که امام خمینی (ره) منادی آن بود، باعث تقویت کسانی شد که برای آزادی بیت المقدس از چنگال صهیونیسم و استعمار جهانی تلاش می کردند و این روزی است که همه ما باید با تمام توان اتحاد مسلمانان را به جهان نشان دهیم.
"محمود الزهار" عضو ارشد جنبش حماس نیز در گفت و گو با خبرنگار العالم اظهار داشت: این موضوع در ضرورت به کارگیری تمام وسایل برای دفاع از قدس شریف خلاصه می شود و کسانی که از سرزمین خود آواره شده اند باید به آن بازگردند.
وی افزود: متأسفانه جهان عرب و برخی کشورهای اطراف ما به قضیه فلسطین عقیده ای ندارند، و با نادیده گرفتن تعالیم اسلام دچار سیاست زدگی شده اند و این مصیبت امروز جهان عرب است.
شیخ "محمد الهلتاتی" عالم و اندیشمند اسلامی تونسی نیز در مصاحبه با العالم تأکید کرد: ابتدا باید در میان خود به یک موضع ملی، منطقه ای، عربی، اسلامی و بین المللی برسیم تا با تثبیت موضع خود خدمتی واقعی به قضیه فلسطین انجام دهیم.
"محیی عبدالغنی" نویسنده و روزنامه نگار مصری نیز از عرب ها و مسلمانان و مسیحیان خواست که از هر راه ممکن، مقدسات خود را باز پس گیرند و دنیا باید از طریق احیای روز جهانی قدس که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است قضیه فلسطین به گوشش برسد.
"عمار مرهج" کارشناس مسایل راهبردی سوری نیز اظهار داشت: قضیه قدس مهمترین و اصلی ترین مساله جهان عرب و اسلام خواهد ماند و با توجه به محور مقاومت به هیچ وجه نمی توان از آن چشم پوشید زیرا جهت دهنده مقاومت و جهان عرب و اسلام است.
 

پربیننده ترین خبرها