غزه، آمادۀ بزرگداشت روز جهانی قدس

پنج‌شنبه 18 تير 1394 - 23:08

اهالی غزه برای بزرگداشت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از سوی امام خمینی (ره) روز جهانی قدس نامیده شد، آمادگی کامل دارند

به گزارش پایگاه خبری العالم در غزه مقدمات لازم برای بزرگداشت روز جهانی قدس فراهم شده است. اهالی غزه پلاکاردهایی برافراشته اند که روی انها نوشته شده است: "فریاد مستضعفین". گروههای مقاومت نیز کشورهای اسلامی را به پذیرش مسئولیت خود در قبال مسئله قدس و فلسطین فراخوانده اند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، امام خمینی آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کرد تا نقطه عطفی باشد در تاریخ مبارزه با رژیم صهیونیستی و مسلمانان را در هر گوشه از جهان به ادای وظیفه خود در قبال فلسطین و ملت مظلوم آن برانگیزانند.

احمد المدلل، از رهبران جنبش جهاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: روز جهانی قدس به مسلمانان یادآوری می کند که با تمام توان خود را بسیج کنند و با وحدت کلمه آزادسازی قدس را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، زیرا تا وقتی که قدس در اشغال است، گویی کل جهان عرب و دنیای اسلام در اشغالند.

فلسطینیها این مناسبت عزیز را که با اولین سالگرد حمله وحشیانه رژیم اشغالگر به نوار غزه مصادف شده است را برگزار می کنند.

فریاد مستضعفان

هشام سالم، دبیر کل جنبش الصابرین نیز خواستار آن شده است که روز جهانی قدس روز همبستگی با ملت فلسطین باشد. وی گفت: ملت فلسطین در چنین روزی باید احساس کند که در مقابل اشغالگران صهیونیستی تنها نیست، بلکه از حمایت امتی قدرتمند برخوردار است که اگر اراده کند می تواند فلسطین را آزاد کند و قدس را باز پس بگیرد و رژیم صهیونیستی را ریشه کن نماید.

روز جهانی قدس همیشه شاهدی بر همبستگی مسلمانان با آرمان قدس و دعوت از تمام مسلمانان برای رسیدن به وحدت و ادای وظایف خود در قبال سرزمین و ملت و مقدسات فلسطین باقی خواهد ماند. 

پربیننده ترین خبرها