پوتین از گسترش فعالیت داعش درافغانستان ابرازنگرانی کرد

پوتین از گسترش فعالیت داعش درافغانستان ابرازنگرانی کرد
شنبه 20 تير 1394 - 08:42

رییس جمهور روسیه درخصوص توسعه نفوذ گروه تروریستی داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرد. گسترش نفوذ داعش متحدان سنتی وی را در آسیای مرکزی نیز نگران کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ولادمیر پوتین" در کنفرانسی مطبوعاتی در حاشیه کنفرانس سران سازمان همکاری شانگهای در "اوفا"ی روسیه گفت: ما شاهد افزایش فعالیتهای گروه تروریستی داعش در افغانستان هستیم.

چهاردهمین اجلاس سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای روز جمعه (19 تیرماه) با حضور کشورهای عضو اصلی این سازمان در اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه آغاز شد.
پوتین برای اولین بار در این اجلاس با "اشرف غنی" همتای افغان خود دیدار و گفتگو کرد.

اشرف غنی نیز چند روز پیش نگرانی خود را از توسعه نفوذ داعش در افغانستان اعلام کرده بود.
اشرف غنی در حاشیه این اجلاس که چین، هند، و تعدادی از کشورهای آسیای مرکزی در آن حضور دارند، با نواز شریف، نخست وزیر پاکستان نیز دیدار کرد.
سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای روز جمعه درباره حمایت از دولت افغانستان برای ایجاد کشوری "خالی از تروریسم" توافق کردند. این در حالی است که افغانستان پس از خروج بخش عمده ای از نیروهای خارجی هر روز با خشونت (و تروریسم) دست و پنجه نرم می کند.
پوتین (در این اجلاس) اعلام کرد که یک دهه حضور نظامی ائتلاف بین المللی در افغانستان هیچ کمکی به بهبود اوضاع امنیتی این کشور نکرده است.
گفتنی است جمهوریهای آسیای مرکزی نیز درباره ورود عناصر مسلح به خاک خود ابراز نگرانی کرده اند
"اسلام کریموف" رییس جمهور ازبکستان در این خصوص گفت: ما به عنوان همسایگان افغانستان نمی توانیم این مساله را نادیده بگیریم.
کریموف افزود: خروج نیروهای خارجی از افغانستان فقط مایه نگرانی است چون به منزله دعوت از گروههای تروریستی برای ورود به این کشور محسوب می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها