ترفند جدید داعش / بیعت مرگ

ترفند جدید داعش / بیعت مرگ
پنج‌شنبه 25 تير 1394 - 20:29

نیروهای مردمی وامنیتی عراقی در حالی به پیشروی خود در الانبار به ویژه در نزدیکی فلوجه ادامه می دهند که داعش پس از تحمل تلفات سنگین طی ساعات گذشته برای مقابله با فرار و اسیر شدن تروریست های خود به بیعت گیری اجباری روی آورده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از تسنیم ،  روزنامه الاخبار در گزارشی از تحولات امنیتی عراق نوشت: روز دوم عملیات نظامی برای بازپس گیری الانبار از داعش، شاهد پیشروی نیروهای عراقی و مردمی وعشایری بود.
نیروهای مشترک ارتش و پلیس و مردمی و عشایری به دروازه های فلوجه رسیدند و برخی از مناطق آن را از شهر الرمادی جدا کردند.مناطق الشهابی، البوجاسم والحلابسه و نیز منطقه الطاحونه در آستانه شهر فلوجه آزاد شد.
احمد الاسدی سخنگوی نیروهای مردمی عراق گفت: عملیات آزاد سازی استان الانبار به بسیاری از اهداف خود دست یافته است و پیشروی های گسترده ای داشته است.عملیات تاکنون به آزاد سازی مناطق الشهابی، البوجاسم، الحلابسه و برخی مناطق در شمال الصقلاویه در شرق فلوجه و خود الصقلاویه و روستاهای اطراف آن و نیز منطقه الطاحونه در ورودی فلوجه منجر شده است.
وی افزود: جاده الرمادی به فلوجه و خطوط امداد رسانی داعش قطع شده است و داعش به دنبال کند کردن پیشروی های نیروهای مردمی و امنیتی با قرار دادن غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی است و جنایات قتل با هدف منسوب دادن آن به نیروهای مردمی-مشابه آنچه در برخی مناطق رخ داد-است.
از سوی دیگر یک منبع امنیتی به الاخبار اعلام کرد : جنگنده های عراقی حملاتی به مراکز داعش انجام دادند واین حملات از ساعت 10 صبح به وقت محلی تا نزدیکی افطار ادامه داشت.این حملات کمک شایانی به نیروهای زمینی کرد.
هشام الهاشمی کارشناس امور امنیتی و متخصص گروه های مسلح به الاخبار گفت: تعداد کشته شدگان داعش ظرف 48 ساعت گذشته از مرز 200 نفر فراتر رفته است و این تلفات داعش را به اعلان "بیعت مرگ" که براساس آن بیعت کننده حق فرار یا اسارت ندارد، روی آورده است.
وی افزود: داعش از بیعت هزار نفر از اعضای این گروهک در راستای اعلام بیعت مذکور خبر داده و نیروهای گسترده ای را برای این نبرد که آن را بسیار حیاتی می داند بسیج کرده است.
الهاشمی تاکید کرد: اگر عملیات نظامی فقط به آزاد سازی خلاصه شود می توان گفت که نبردها طی روزها آینده تمام خواهد شد و آنگاه دوباره عملیاتی برای پاکسازی شروع  می شود زیرا پاکسازی وقت و زمان زیادی می برد.
الاخبار گزارش داد :‌ در همین حال "اسکندر وتوت" نماینده عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از گفتگو و رایزنی های برخی شخصیت های سیاسی که نام آنها را ذکر نکرد با داعشی ها برای خروج عوامل خود از فلوجه به همراه غیرنظامیان خبر داد و افزود: سیاستمداران داعشی در دولت و پارلمان به دنبال نجات همتایان خود پس از افزایش فشار بر آنها در فلوجه هستند.
وی درباره اجرای این طرح و تن دادن دولت به آن هشدار داد.
این درحالی است که یک منبع آگاه به الاخبار اعلام کرد: رافع العیساوی از شخصیت های برجسته ائتلاف نیروهای عراقی و فالح العیساوی از خویشاوندان وی، رایزنی ها با شیوخ عشایر و سرشناسان فلوجه و نیز سرکرده های بعثی برای چگونگی خروج داعشی ها و مصون نگه داشتن غیر نظامیان را شروع کرده اند . بحث درباره ایجاد گذرگاه امن برای خروج غیرنظامیان است.
الاخبار نوشت: در زمینه امور انسانی فاضل الغراوی عضو کمیساریای عالی حقوق بشر درباره بحران انسانی در مناطق درگیر و افزایش جنایات داعش هشدار داد و افزود: داعش اقدامات خاصی در فلوجه انجام داده است که هدف آن کشتار برنامه ریزی شده غیرنظامیانی است که با آن مخالف هستند.
وی افزود‌: داعش همه مساجد، گلدسته‌ها و منازل مسکونی و راه های منتهی به فلوجه را بمب گذاری کرده است تا کشتار جمعی به راه بیاندازد.داعش با ربودن زنان و کودکان از خویشاوندان آن باج می گیرد.
این رسانه به نقل از عید عماش سخنگوی شورای استان الانبار از تیراندازی داعش به خانواده هایی که قصد فرار از فلوجه دارند و گروگان گیری غیرنظامیان در شهر فلوجه خبر داد.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها