دلیل شکست تروریست ها در زبدانی + فیلم

چهارشنبه 31 تير 1394 - 12:34

شهر الزبدانی در سوریه به طور کامل از کنترل تروریست ها خارج شده و به محاصره نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت لبنان درآمده است.

 خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت با پیشروی در مناطقی از ریف دمشق ، دشت زبدانی را به کنترل خود درآورده و شهر زبدانی را به طور کامل محاصره کرده اند.

براساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه مناطق درب الکلاسه و مزارع دشت الزبدانی را هم پاکسازی و از کنترل تروریست ها خارج کردند.

به دنبال شکست های مکرر عناصر مسلح در باز کردن روزنه هایی برای شکستن محاصره الزبدانی، عرصه روز به روز بر آنان تنگ تر می شود.

گروه های مسلح نتوانسته اند که تعداد و اسامی عناصر به هلاکت رسیده خود در درگیری های الزبدانی را مخفی کنند که این مساله، روحیه آنان را تضعیف کرده و درنتیجه درخواست هایی برای  حمایت از آنان و باز کردن جبهه های جدید مطرح شده است.

"ثابت محمد" کارشناس نظامی سوری در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم تأکید کرد، تاکنون بیش از 40 تا 60 درصد از شهر زبدانی آزاد شده است و این شهر اکنون از نظر نظامی تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان قرار دارد و تلاش های متعدد گروه های تروریستی برای نفوذ به داخل این شهر و یا فرار شبانه از آنان با کمین های یگان های ارتش سوریه و مقاومت لبنان روبرو شده است.

خبرنگار العالم درگیری های شهر زبدانی را شدید و گسترده توصیف کرد و گفت که عناصر مسلح، شبکه گسترده از بمب و مین های ضد زره و تک تیراندازان مجهز به سلاح های پیشرفته ساخت ترکیه و فرانسه را در مرکز این شهر مستقر کرده اند تا از پیشروی نیروهای سوریه جلوگیری کنند.

خبرنگار العالم به نقل از منابع نظامی تأکید کرد که نبرد در زبدانی بعد از محاصره کامل منطقه و پیش روی آرام نیروهای سوری و مقاومت لبنان تقریباً یکسره شده، و پایان ماموریت دراین منطقه، فقط به زمان نیاز دارد.

پربیننده ترین خبرها