آتش‌بس عربستان در یمن برای چیست؟

آتش‌بس عربستان در یمن برای چیست؟
شنبه 3 مرداد 1394 - 20:16

العالم - خبرگزاری عربستان به نقل از فرماندهی ائتلاف سعودی علیه یمن، از برقراری آتش بس پنج‌روزه در یمن از نخستین ساعت دوشنبه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، فرماندهی ائتلاف سعودی علیه یمن در بیانیه ای تاکید کرد که این آتش بس از ساعت 23:59 دقیقه شامگاه یک شنبه (20:59 به وقت گرینییچ) آغاز خواهد شد.

گفته می شود این آتش بس به درخواست عبدربه هادی منصور رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن برنامه ریزی شده است و هدف واقعی آن امدادرسانی تسلیحاتی و... به نیروهای هوادار منصور هادی است.

پیش از این دو بار دیگر با میانجیگری فرستاده سازمان ملل در یمن آتش بس اعلام شد اما به علت ادامه حملات ائتلاف سعودی و کشتار مردم بی گناه یمن، این آتش بس ها در عمل دوام نداشت.

خاطرنشان می شود که به گفته منابع بیمارستانی یمن، به دنبال حملات اخیر جنگنده های سعودی به منطقه المخا در جنوب شرق یمن، دست کم 35 غیر نظامی از جمله چند زن و کودک کشته و شماری زخمی شدند.

تمیم الشامی سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن، جنایت سعودی در شهر المخا را لکه ننگ دیگری بر پیشانی سعودی توصیف کرد.

حملات بی نتیجه عربستان علیه یمن که 121 روز از آن می گذرد، با سکوت مجامع جهانی همراه بوده و ریاض بدون توجه به وضعیت مردم یمن با وجود آن که چند بار آتش بس اعلام شد، ولی همچنان این کشور را هدف حملات خود قرار داده است.

عربستان به منظور بازگرداندن رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن به این کشور و ادامه سلطه خود بر یمن با ائتلاف 9 کشور عربی و آمریکا از 6 فروردین اقدام به حملات گسترده و محاصره دریایی زمینی و هوایی یمن کرده و طی این مدت می توان گفت تقریبا تمامی زیر ساخت های کشور مسلمان نشین یمن را ویران کرده و دهها هزار نفر از مردم بی دفاع این کشور را به شهادت رسانده و یا مجروح کرده است.

پربیننده ترین خبرها