لاوروف: به تحریم ها اهمیت نمی دهیم / S300 به تهران می رسد

لاوروف: به تحریم ها اهمیت نمی دهیم / S300 به تهران می رسد
پنج‌شنبه 29 مرداد 1394 - 21:55

وزیر امور خارجه روسیه درباره قرارداد تحویل مجموعه‌های پدافند هوایی اس-۳۰۰ به ایران گفت: روسیه در اجرای این قرارداد به تحریم‌های آمریکا توجه نخواهد کرد/ تحریم‌های آمریکایی به ما مربوط نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از  «نسیم» ، لاوروف روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران درباره قرارداد تحویل مجموعه‌های پدافند هوایی اس-300 به ایران گفت که روسیه در اجرای این قرارداد به تحریم‌های آمریکا توجه نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا ، وی افزود: به آمریکا توصیه می کنیم که قبل از این که در مورد تحریم سخن گوید قرارداد تحویل مجموعه های پدافند هوایی اس-300 به ایران را مطالعه کند.
به گزارش رسانه های روسی، جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت که واشنگتن قرارداد اس-300 میان ایران و روسیه را از نظر مشمولیت تحریم های آمریکا در باره این قرارداد را بررسی خواهد کرد.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: تحریم های آمریکایی به ما مربوط نمی شود. روسیه فقط به تعهدات بین المللی خود عمل می کند.
لاوروف اضافه کرد: در زمینه تحریم ها ، فقط تصمیم های شورای امنیت سازمان ملل را می پذیریم. تمام تحریم های یکجانبه که بدون مجوز شورای امنیت و با نقض معیارهای قوانین بین المللی اعمال شده است، برای ما اهمیتی ندارد.
وی ادامه داد: به همین دلیل شرکای آمریکایی می توانند قرارداد تحویل اس-300 به ایران را مطالعه و بررسی کنند و برای آنها مفید خواهد بود تا به این نتیجه برسند که بسیاری از مسایل در برداشت آنها از معیارهای قوانین بین المللی نمی گنجد.
قرارداد تحویل مجموعه های اس-300 به ایران سال 2007 میان ایران و روسیه امضا شد.
اما روسیه با وجود این که تسلیحات پدافند هوایی اس-300 تسلیحات دفاعی محسوب می شود در دوره حکومت دمیتری مدودف رییس جمهوری وقت روسیه در سال 2010 تحت فشار غرب از اجرای قرارداد با ایران خودداری کرد.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه ماه مارس سال جاری ممنوعیت فروش تسلیحات اس-300 به ایران را لغو کرد و مقامهای روس نیز اعلام کردند که تا پایان امسال این مجموعه ها به ایران تحویل خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها