برای آوارگان، جزیرۀ یونانی می‌خرم!

برای آوارگان، جزیرۀ یونانی می‌خرم!
شنبه 14 شهريور 1394 - 16:42

میلیاردر مصری درصدد خرید یک جزیره غیر مسکونی در دریای مدیترانه برای استقرار پناهندگان از مناطق جنگی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نجیب ساویریس میلیاردر مصری گفت: با توجه به این که ایتالیا و یونان دارای تعدادی جزیره خالی و غیر مسکونی در دریای مدیترانه هستند، از این جزایر می توان برای اسکان آوارگان بهره برداری کرد.

فرانس پرس به نقل از این تاجر مصری نوشت: "یونان و ایتالیا به من یک جزیره را خواهند فروخت و من استقلال آن را اعلام و در آنجا از مهاجران پذیرش خواهم کرد و به آنها کار خواهم داد تا آنها یک کشور جدید را بسازند”.

ساویرس در ابتدا پیشنهاد خود را این گونه بر روی توییتر مطرح کرد: "یونان و ایتالیا یک جزیره به من بفروشید تا آن را مستقل اعلام کنم و در آن پذیرای مهاجران باشم، برای آنها فرصت شغلی فراهم کنم تا بتوانند در آینده کشور جدیدشان را خودشان بسازند."

ساویریس مطمئن است که در این جزایر می توان تا صدها هزار نفر زندگی کنند و با خرید آن، بخشی از مشکلات اقتصادی یونان نیز حل خواهد شد!

ساویریس گفت که ارزش جزیره ایتالیایی یا یونانی می تواند از ده میلیون تا صد میلیون دلار باشد.به عقیده ساویریس، در مرحله اول لازم است که در این جزیره سرپناه های موقت ساخته شود و سپس می توان زیرساخت های لازمی مانند مدارس، بیمارستان ها و امکانات دیگر فراهم کرد.

این طرح این میلیاردر مصری در واکنش به حرکت گسترده هزاران پناهجوی سوری به سمت اروپا ارائه شده است.پناهجویان در این مسیر با مشکلات و خطرات مرگباری روبه رو هستند و همزمان، کشورهای اروپایی و همسایگان سوریه را با مشکلات زیادی مواجه کرده اند.

ساویرس در گفت و گوی تلویزیونی هم گفت که برای اجرای طرح خود دولت های یونان و ایتالیا را مورد خطاب قرار داده است.

وی با تاکید بر این که "به طور قطع این طرح قابلیت اجرایی دارد" افزود: "ده ها جزیره متروکه وجود دارد که صدها هزار مهاجر می توانند در آن ساکن شوند."

این ثروتمند بزرگ مصری تصریح کرد: "در این جزیره محل هایی برای سکونت موقت احداث می شود، سپس مردم را در ساخت منازل، مدارس، دانشگاه ها و بیمارستان ها به کار خواهیم گرفت و برای آنها اشتغال زایی خواهیم کرد."

وی با اشاره به این که " فرصت های شغلی  را در حین ساخت و ساز و در آینده فراهم خواهیم کرد" خاطر نشان کرد: "اگر اوضاع بهبود یابد هر کس که خواست می تواند به کشور خود بازگردد."

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها