چالش امنیتی در شهرکهای صهیونیستی در مرز لبنان

چالش امنیتی در شهرکهای صهیونیستی در مرز لبنان
دوشنبه 16 شهريور 1394 - 15:10

شهرکهای صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی فلسطین نزدیک مرزهای لبنان و سوریه همواره با چالش امنیتی روبرو است به صورتیکه ساکنان این شهرکها به تدابیر امنیتی سران خود در این مناطق اعتماد ندارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گزارشگر شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: "شهرک صهیونیستی یسود همعلا، نزدیک مرزهای لبنان همواره در طول تاریخ خود پیش از تاسیس اسرائیل صحنه درگیرهای مختلف بوده است."
یکی از ساکنان این شهرک اظهار داشت: "در منزل من هیچ امنیتی وجود ندارد. در صورت شندین صدای آژیر خطر هروله کنان می گریزیم بدون اینکه جای مناسب و امنی برای پنهان شدن داشته باشیم."
گزارشگر صهیونیست ادامه داد: "این شهرک برغم اینکه در فاصله 7 کیلوتری خط آتش با مرزهای لبنان واقع شده است و خط مقدم بشمار می رود، ساکنان آنان از امکانات لازم برای ساخت پناهگاهها و اتاقهای امن که حمایت آنان را در برابر حملات موشکی تامین کند برخوردار نیستند. اگر این شهرک چند متر به مرزها نزدیکتر بود، از امکانات ساخت اتاقهای امن و پناهگاه بهره مند می شد."
"ایلان اور" رئیس شورای محله شهرک یسودهمعلا در این باره گفت: "مبلغی برای ساخت اتاقهای امن از دولت دریافت می کنیم، اما این مبلغ بسیار ناچیز است. بطور کلی مبلغ 10600 شیکل از وزارت مسکن دریافت می کنیم اما این مبلغ برای ساخت اتاقهای امن بر اساس استاندارهای ایمنی در منطقه ای که در خط آتش واقع شده بسیار ناچیز است."
گزارشگر صهیونیست گفت: "اغلب ساکنان شهرکهای شمالی این وضعیت را دارند در حالی که آنها در تیررس موشکهای لبنان و سوریه هستند، و از حمایت مالی اندکی برای ساخت اتاقهای امن و پناهگاها با هزینه 15000 شیکل برخوردارند."

پربیننده ترین خبرها