مسیحی شدن، شرط قبول پناهندگی در غرب!

مسیحی شدن، شرط قبول پناهندگی در غرب!
چهارشنبه 18 شهريور 1394 - 16:04

"محمد علی زنوبی" مسلمان ایرانی در برابر "مارتینز" کشیش مسیحی در یکی از کلیساهای نزدیک "برلین" پایتخت "آلمان" زانو زده است.

کشیش دستش را بر سر محمد قرار داد و پرسید، آیا با شیطان و اعمال شرورانه اش قطع رابطه می کنی؟
محمد پاسخ داد: بله.
کشیش گفت، به نام پدر، پسر و روح القدس تو را مسیحی اعلام می کنم.
پس از این سخنان، محمد پناهنده مسلمان، مسیحی شد و نامش را به "مارتین" تغییر داد و همسرش نیز آیین مسیح را در پیش گرفت و نام سابقش را عوض کرد.

چرا به مسیحی تبدیل می شوند؟
آیا این تلاشی برای کسب فرصت پناهندگی سیاسی است یا اینکه تصمیم به گرویدن به مسیحیت اقدامی نشات گرفته از اعتقاد پناهندگان مسلمان است.
گزارش خبرگزاری "آسوشیتدپرس" حاوی دو دیدگاه در این زمینه است.
برخی پناهندگان می گویند، تصمیمشان به خاطر این اعتقاد است که از ابتدا وقتی در کشورشان بودند می خواستند مسیحی شوند، اما آسوشیتدپرس به نقل از یک دختر ایرانی گزارش داد که عمده پناهندگان به مسیحیت گرویدند تا شانس خود را برای باقی ماندن و پذیرش درخواست پناهندگی سیاسی شان در آلمان افزایش دهند.    
کلیساهای آلمان ارقام مشخصی درباره تعداد پناهندگان مسلمان که مسیحی شده اند ارائه نداده اند، اما مارنینز گفت که تعداد چنین اشخاصی که توسط وی در دو سال گذشته مسیحی شده اند 150 تا 600 نفر عمدتا از ایران و افغانستان هستند. 
مارتینز این تعداد را معجزه خواند و گفت که دهها نفر منتظر آن هستند که برای غسل تعمید مسیحی نوبستشان برسد. 
کلیساهای آلمان گفتند، تعداد افراد مسیحی شده در دو سال گذشته همزمان با افزایش مهاجرت پناه جویان به این کشور اروپایی افزایش یافته است. 
آلمان در روزهای گذشته تعداد زیادی از پناهندگان سوری را پذیرفت که پیش بینی می شود تا آخر سال 2015 میلادی به 800 هزار نفر برسد.
مارتینز سرپرست دوره های فشرده 3 ماهه مسیحیت برای پناهندگان مسلمان قبل از دادن غسل تعمید آنان است که پس از آن به طور رسمی  مسیحی می شوند.  

فقط پناهندگان مسیحی را می پذیریم
آلمان و فرانسه گرویدن به یک دین خاص را به عنوان شرط پذیرفتن  پناهندگان اعلام نکرده اند؛ اما کشورهای دیگر اروپایی دین را عاملی مهم در زمینه پذیرش درخواست پناهندگی می دانند.    
اسلوونی با صراحت اعلام کرده که دو هزار پناهنده سوری را خواهد پذیرفت، اما به شرط اینکه مسیحی باشند.
اسلواکی نیز پیشتر گفته بود 200 پناهنده سوری را فقط در صورتی خواهد پذیرفت که مسیحی باشند.
سخنگوی وزارت کشور اسلواکی گفت، فقط می خواهیم مسیحیان را انتخاب کنیم.
"ایف نیکولن" معاون شهردار "روان" فرانسه گفت، این شهرداری فط پناهندگان مسیحی را می پذیرد.  
روزنامه "لوموند" فرانسه به نقل از وی نوشت، پناهندگان را به این شرط می پذیریم که مسیحی بوده و تحت تعقیب داعش باشند.
کشورهای دیگر اروپایی مانند قبرس، چک، اسلواکی و لهستان گفتند که ترجیح می دهند پناهندگانی را در خاک خود بپذیرند که مسیحی باشند.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها