بهانۀ نخست‌وزیر مصر برای فرار از نشست خبری

بهانۀ نخست‌وزیر مصر برای فرار از نشست خبری
چهارشنبه 18 شهريور 1394 - 17:29

سخنگوی دولت مصر در اظهاراتی تلاش کرد "فرار" نخست وزیر این کشور از کنفرانس مطبوعاتی با همتای تونسی‌اش را توجیه کند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، حسام القاویش گفت: ابراهیم محلب، نخست وزیر مصر، قرار بود فقط به دو سوال خبرنگاران جواب بدهد اما ناچار شد بعد از اولین سوال جلسه را ترک کند.

سخنگوی دولت مصر که مهمان تلفنی برنامه ای در شبکه "سی بی سی" بود، افزود: سوال دوم درباره پرونده های فساد وزارت کشاورزی بود و از سوی یک شبکه خبری اخوانی مطرح شد و چون این مساله یک موضوع داخلی است محلب به آن پاسخ نداد.

ابراهیم محلب نخست وزیر مصر به دنبال متهم شدن در پرونده کاخ های ریاست جمهوری که حسنی مبارک، رییس جمهور برکنار شده مصر، نیز در آن متهم است روز سه شنبه،17 شهریور ماه، که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با الحبیب الصید همتای تونسی خود شرکت کرده بود، پس از مواجه شدن با سوال خبرنگاری در باره این پرونده فساد، کنفرانس را نیمه کاره رها کرد.

یکی از روزنامه نگاران که در کنفرانس شرکت داشت سوالی از محلب پرسید که او را به فساد متهم می کرد و گفت: شما وزیر کشاورزی را به اتهام فساد بازداشت کردید در حالی که خودتان در پرونده دست اندازی به کلکسیون های ارزشمند کاخ های ریاست جمهوری متهم هستید... که با مطرح شدن این سوال محلب جلسه را ترک کرد.

این واکنش محلب یک روز بعد از بازداشت وزیر کشاورزی و زندانی شدنش به اتهام فساد صورت گرفت.

علی عمران معاون دادستان کل مصر در بیانیه ای اعلام کرد که وزیر کشاورزی و مدیر دفترش که هفته قبل بازداشت شده در مقابل دریافت رشوه، زمینی به متراژ 2500 فدان (هر فدان بیش از 4200 متر مربع است) اراضی دولتی را واگذار کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها