فایننشیال تایمز:

سیاست سرکوب سیسی تروریسم را در مصر گسترش می دهد

سیاست سرکوب سیسی تروریسم را در مصر گسترش می دهد
سه شنبه 27 مرداد 1394 - 13:21

العالم - یک روزنامه انگلیسی نوشت که سیاست سرکوبگرانه رییس جمهوری مصر از جمله صدور قانون جدید مبارزه با تروریسم باعث نخواهد شد که در این کشور امنیت و ثبات برقرار شود.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه فایننشیال تایمز درگزارشی یادآور شد : نظام وحشی عبدالفتاح سیسی مخالفان میانه رو را به پیوستن به تروریستها سوق خواهد داد چرا که او مصمم به تحمیل دیدگاه خودش است؛ دیدگاهی که قائم به حکومت فرد می باشد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، عبدالفتاح سیسی در دو سال اخیر و از زمان کودتایش علیه محمد مرسی، رییس جمهوری اخوانی مصر، بدترین نوع عملیات سرکوب را که پیش بینی نمی شد، علیه مخالفان در دستور کار قرار داد و هم اکنون با صدور قانون مبارزه با تروریسم مرحله جدیدی را آغاز کرد که توانایی او را در ایجاد نظام پلیسی بیشتر می کند.

فایننشیال تایمز افزود: کشور خاورمیانه ای مصراز طرف گروه داعش با خطرات بزرگی روبرو است که این گروه به نوبه خود از حمله سرکوبگرانه سیسی بیشترین سود را می برد چرا که روش های عبدالفتاح سیسی بسیاری از مخالفان او - حتی مخالفان میانه رو- را به آغوش گروههای تروریستی سوق می دهد.

به نوشته این روزنامه، چند علت وجود دارد که عبدالفتاح سیسی تاکنون توانسته است به این شیوه حکمرانی کند. از یک سو، بخشی از ملت آماده هستند که در قبال این وضعیت تسامح به خرج دهند و از سوی دیگر، غرب هم نه تنها درخصوص این اقدام های سیسی موضع نمی گیرد بلکه در راستای برقراری روابط روز افزون با سیسی گام بر می دارد  به نحوی که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان ماه قبل رئیس جمهوری مصر را در برلین به حضور پذیرفت و قرار است که سیسی از انگلیس نیز دیدار کند و واشنگتن هم به او جنگنده های "اف 16" تحویل داد.

روزنامه فایننشیال تایمز از غرب خواست تا ضمن خودداری از ادامه چنین روابطی، با سیسی وارد مذاکره شود و به وی ابلاغ کند که حمله او برای از بین بردن کامل و قاطعانه مخالفان محکوم به شکست است.

این روزنامه افزود: حمله عبدالفتاح سیسی به مخالفان، ظهور نسل جدیدی از رهبران گروه اخوان المسلمین را به همراه خواهد داشت که علیه نظام مصرعملیات مسلحانه را در دستور کار قرارخواهند داد زیرا گریزی از این مساله نمی بینند.

به نوشته فایننشیال تایمز، این ادعا که تروریسم در مصر کاملا از بین رفته است، اصلا درست نیست بلکه برعکس، نشانه ها و دلایل زیادی حاکی از رشد آن وجود دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها