سازمان ملل: میلیونها یمنی درمعرض خطر هستند

سازمان ملل: میلیونها یمنی درمعرض خطر هستند
شنبه 21 شهريور 1394 - 11:19

هماهنگ کننده امور انسان دوستانه سازمان ملل متحد در یمن گفت: اوضاع انسانی در یمن هر ساعت بدتر می شود و میلیون ها یمنی در معرض خطر جراحات یا مرگ ناشی از حملات هوایی و جنگ هستند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی "سبا نت" به نقل از"ون دیر کلاو" گزارش داد: بر اثر این حملات خدمات اساسی مانند بهداشت، آب آشامیدنی سالم و غذا به سرعت در حال فروپاشی است.

16میلیون یمنی نیازمند کمک های انسانی
وی افزود: تنش در یمن باعث شده 16 میلیون یمنی از 25 میلیون جمعیت این کشور نیازمند کمک های انسان دوستانه برای تامین نیازهای اساسی باشند.
کلاو ادامه داد: زیرساخت های غیر نظامی مانند مدارس، تاسیسات بهداشتی، بازارها، نیروگاه های برق و انبارها از کار افتاده، غذا، آب آشامیدنی سالم و سوخت کمیاب شده، بهای مواد غذایی و کالا بسیار بالا رفته و برق به مقدار زیاد قطع می شود.

یک میلیون عدنی در معرض خطرات نبود سوخت و آب آشامیدنی  
وی هشدار داد که یک میلیون نفر در "عدن" در صورت تامین نشدن سوخت، به خاطر نبود آب آشامیدنی سالم در روزهای آتی در معرض خطر قرار خواهند گرفت.
کلاو اجازه به سازمان های انسان دوستانه برای کمک به اقشار بسیار ضعیف مردم یمن و تسهیل رسیدن نیروهای امداد و کمک های انسان دوستانه هوایی و دریایی را خواستار شد. 

افزایش مهاجرت پناهندگان به شمال آفریقا از طریق خلیج عدن 
کمیساریای عالی امور پناهندگان نیز از افزایش تعداد آوارگانی که از طریق کشتی از خلیج عدن به سوی کشورهای شمال آفریقا رهسپارند، خبر داد و گفت: بسیاری پناه جویان به خاطر کمبود سوخت و افزایش کرایه قایق قادر به ترک یمن نیستند.  
این کمیساریا نسبت به خطرات فرار چنین افرادی از دریای سرخ و خلیج عدن به خاطر نبود امکان جست و جو و نجات آنان در صورت بروز سانحه ابراز نگرانی کرد و از تمام کشتی های موجود در منطقه هوشیاری و کمک به عملیات نجات را خواستار شد.

پربیننده ترین خبرها