نظر شیخ ماهر حمود درباره "خطر ایران"!

نظر شیخ ماهر حمود درباره
چهارشنبه 25 شهريور 1394 - 15:10

شیخ ماهر حمود امام جمعه مسجد قدس در شهر صیدا در جنوب لبنان، اتهامات برخی طرفها علیه ایران مبنی بر خطر این کشور برای امت عربی و اسلامی را "یاوه گویی های مشکوک" توصیف کرد.

"شیخ ماهر حمود" امام جمعه مسجد قدس در شهر صیدا در جنوب لبنان در گفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم اظهار داشت: تلاشی برای بهره برداری از اوضاع ناگوار جهان عرب از سوریه گرفته تا عراق و یمن و لیبی وجود دارد.

وی افزود: یهودیان می خواهند که فرصت استفاده کرده و به مسجد الاقصی دست اندازی کنند و یهودی سازی قدس را انجام دهند که رویای قدیمی صهیونیست ها به شمار می رود.

* فلسطینی ها آستین همت را بالا زدند

شیخ ماهر حمود تصریح کرد: این انتفاضه جدید ثابت کرد که برای ملت فلسطین و مدافعان مسجد الاقصی اهمیتی ندارد که اعراب در وضعیت خسران و خیانت و عقب ماندگی به سرمی برند بلکه آنها (ملت فلسطین و مدافعان مسجد الاقصی) خود آستین همت بالا زدند و وظیفه خویش را از جانب همه امت اسلامی ایفا کردند.

وی افزود: ما به همین خاطر سرِخود را بالا می گیریم و افتخار می کنیم و این امر، پیامی روشن به شمار می رود.

شیخ ماهر حمود خاطرنشان کرد: اسرائیلی ها خودشان را صاحب مسجد الاقصی می دانند و این مسئله را برای مسلمانان به رسمیت نمی شناسند که مسجد الاقصی از آنها است و در آن نماز به جای می آورند. آنها (اسرائیلی ها) می خواهند سد روانی را شکسته و به مسلمانان نشان دهند که این مسجد از آن آنها است.

* نفوذ اسرائیل به کشورهای عربی

شیخ ماهر حمود تأکید کرد: اسرائیلی ها توانسته اند وارد ساختار عربی در هر مکانی شده و در اتاق عملیات موکا با کشورهای عربی برای اجرای عملیات در درعای سوریه مشارکت کنند، و از طریق نمایندگی های اقتصادی و  سیاسی در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و اردن و مصر حضور داشته باشند و اعراب سرسپرده سیاست های آمریکا و اسرائیل در هر چیز کوچک و بزرگ هستند.

وی تاکید کرد: وجود این دلاوران مدافع و نیروهای مقاوم در فلسطین اشغالی جلوی دستیابی اسرائیلی ها به اهدافشان را به طور واقعی می گیرد و هراندازه اسرائیلی ها بتوانند از سد انسانی بگذرند اما افکار عمومی عربی اجازه این کار را نخواهد داد.

شیخ ماهر حمود همچنین درباره تلاش های غربی برای القای این مسئله که درگیری با مسلمانان است و همچنین تلاش ها برای عاری کردن منطقه از حضور مسلمانان و سایر اقلیت ها هشدار داد.

* بیداری اعراب یک رویا است

امام مسجد قدس این انتظار را که فلسطین باعث بیدار کردن اعراب شود و آنها را در مسیر درست قرار دهد، یک رویا توصیف کرد و گفت: اما ملت قیام کننده فلسطین امروز سدی واقعی در برابر یهودی سازی قدس و توطئه ها به شمار می رود و همچنین مقاومت در غزه با همه گروههای تشکیل دهنده آن از سلاح برخوردار هستند که امنیت اسرائیل را تهدید می کنند و نوعی موازنه نظامی برقراری می کنند.

* مقاومت موازنه ای راهبردی ایجاد کرد

وی افزود: همچنین قدرت مقاومت در پاسخ به تجاوزگری و موازنه راهبردی نسبی در برابر اسرائیل برکسی پوشیده نیست.

شیخ ماهر حمود بیدار شدن دولت ها در پرتو تحولات فلسطین را بعید دانست و گفت: ملت ها مانند دولت ها نیستند و آگاهی و همدلی زیادی با فلسطین و ملت ها از طریق شبکه های اجتماعی در اینترنت وجود دارد.

وی افزود: ملت های عرب در درون خود در جوش وخروش به سرمی برند و آرزو می کنند که پای جوانان آنها به فلسطین برسد و آنها در کنار جوانان فلسطینی به سوی اشغالگران اسرائیلی سنگ پرتاب کرده و مبارزه کنند.

وی خواستار نگاه و دقت نظر به جنبه های مثبت وضعیت فلسطین و وضعیت مقاومت در منطقه شد و از علما خواست تا وظیفه خود را در قبال فلسطین ایفا کند که قبلگاه جهاد و نماد عزت و تمدن و اسلام است.

* هر طرحی که حول محور فلسطین نباشد؛ جعلی است

امام مسجد قدس هشدار داد: هرگونه طرحی در جهان اسلام که نگاه روشنی به سمت فلسطین نداشته باشد، یک طرح جعلی است و کسانی که ادعا کردند که آنچه در سوریه انجام می شود، جهاد است گمراه شدند و دیگران را گمراه کردند و مردم را به مسیر گمراهی بردند و همین امر درخصوص یمن نیز صدق می کند.

* فتنه بس است، تکفیری ها خوارج امت اسلامی هستند که باید ماهیت آنها برملا شود

وی گفت: کسانی هستند که در مقابله با تکفیری ها موضع مناسبی نمی گیرند و این ماهیت تکفیری ها را برملا نمی کنند که آنها خوارج امت اسلامی هستند.

شیخ ماهر حمود همچنین از موضعگیری اندک علمای امت اسلامی در محکوم کردن تکفیری ها انتقاد کرد و این وضعیت را در گسترش فتنه در هر مکانی سهیم دانست.

شیخ ماهر حمود خاطرنشان کرد: ما در وهله اول از علمای امت اسلامی می خواهیم که بیدار شوند و بعد از گذشت حدود پنج سال از فتنه و ضلالت جنبش های اسلامگرا و برخی طرف های فرهنگی و دیگران در سوریه، از جوانان و فرهیختگان می خواهیم که توجه کنند.

وی تاکید کرد: این وضعیت باید فوری پایان یابد و اینها باید اذعان کنند که امت را به مسیر گمراهی بردند.

* خطر ایران شیعی، یاوه گویی است

شیخ ماهر حمود در ادامه تلاشها برای منحرف کردن افکار از قدس و ادعای بسیاری مدعیان اسلام - از علمای تریبونها گرفته تا صاحبان شبکه های تلویزیونی که در سراسر جهان عرب مشاهده می شود- مبنی بر اینکه خطر ایران و شیعه بزرگتر از خطر صهیونیستها است و حمایت ایران از مقاومت مشکوک و برای شیعه کردن اهل سنت است، محکوم کرد.

وی این ادعاها را یاوه گوییهایی توصیف کرد که صرفا افراد ساده لوح و نادان و مزدور آنها را باور می کنند.

* هشدار درباره تریبون های فتنه و علمای درباری

امام جمعه مسجد قدس با اشاره به تریبون های فتنه انگیزی گفت: متاسفانه آنها بر 90 درصد تریبون های مسلمانان در جهان تسلط دارند و نگرانی از تشیع و عدم حمایت از مقاومت را مطرح می کنند؛ همانطور که برخی علما در سال 2006 میلادی گفتند که نباید برای مقاومت جهت پیروزی - از بیم وقوع فتنه ای در دین آنها- دعا کرد. این گمراهی ها همچنان وجود دارد و باید به آن به طور نهایی پایان داد.

وی این علما را متهم کرد که اکثر آنها با رژیم های مختلف یا طرف های سیاسی مرتبط هستند و آنها (این رژیم ها) سمت و روزی و زندگی آنها را در جوامع تامین می کنند.

شیخ ماهر حمود این علما را به ترک سمت های خود و تاسیس اتحادیه علمای قویتر از آنچه امروز موجود است، کرد و گفت: علما از فتنه در امان نیستند که دامن بسیاری از آنها را گرفته است؛ کسانی که برای حفظ حقوق خودشان، دروغ می گویند و شهادت نادرست می دهند.

KH-1523:35

پربیننده ترین خبرها