اشغالگران قدس را بروی فلسطینیان بستند

شنبه 18 مهر 1394 - 12:50

العالم (قدس اشغال شده) ـ نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر اشغال شده قدس، تمام مسیرها و خیابانهای منتهی به بخش قدیمی شهر و مسجد الاقصی را به طور کامل بستند.

"خضرشاهین" خبرنگار شبکه العالم از قدس گزارش داد: رژیم اشغالگر قدس با استقرار صدها تن از عناصر امنیتی و نیروهای پلیس اقدام به تشدید تدابیر امنیتی و تحمیل محدودیتهای بیشتر در این شهر کرده است، به طوری که تمام مسیرها و خیابانهای منتهی به بخش قدیمی شهر و مسجد الاقصی را بسته است و فقط به افراد بالای 50 سال اجازه عبور و مرور می دهد.
اشغالگران رفت و آمد را برای فلسطینی ها در بخش قدیمی و خیابانهای قدس تقریبا به طور کامل منع کرده، و در مقابل به صهیونیستها اجازه می دهند در خیابانهای این شهر دست به اغتشاش و آشوب بزنند.
یکی از شهروندان قدس در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: ما اهالی قدس شبانه روز شاهد اقدامات و تدابیر ظالمانه اشغالگران هستیم.
وی افزود: اغلب مردان زیر 40 سال به خصوص در روزهای جمعه برای اقامه نماز به دنبال جایی در خیابانهای قدس می گردند، و مأموران این رژیم اجازه نمی دهند آنها حتی از خانه هایشان خارج شوند یا به محل کارشان بروند.
این شهروند فلسطینی با اشاره به این موضوع که اوضاع در کرانه غربی در آستانه انفجار است، تأکید کرد: این وضعیت نشان می دهد که ما مردمی یکپارچه و متحد هستیم .. و مسجد الاقصی مال ماست و هرگز آن را از دست نخواهیم داد و جانمان را در این راه فدا خواهیم کرد.
از سوی دیگر یک جوان فلسطینی در اعتراض به تجاوزگری رژیم صهیونیستی و اقدامات ظالمانه آنان، یکی از شهرک نشینان را با چاقو مورد حمله قرار داد و ضرباتی را به وی وارد کرد. گفته می شود حال او وخیم است... همچنین عملیات مشابه دیگری این بار از سوی یک دختر فلسطینی در شهر عفوله اجرا شد.
محفوظ ابوترک، روزنامه نگار فلسطینی در گفتگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، عملیات شهادت طلبانه فلسطینی ها نتیجه قطعی و طبیعی ایجاد دیوار حائل نژادپرستی در قدس و محاصره این شهر است... فشارهای ناشی از احداث این دیوار اوضاع را تا این حد متشنج کرده است... بنابراین طبیعی است که شاهد چنین حوادثی در قدس باشیم.
در حال حاضر تمام محله های فلسطینی نشین در قدس شاهد درگیری با اشغالگرانی است که هر جنایتی بخواهند در حق این شهر روا می دارند، و همه مردم با استفاده از ابتدایی ترین وسایل در مقابل اشغالگران و نیروهای امنیتی رژیم که شهر را تبدیل به پادگان نظامی کرده اند، قیام کرده اند.

پربیننده ترین خبرها