انتفاضه قدس چگونه آغاز شد + فیلم

جمعه 24 مهر 1394 - 22:26

قدس اشغالی(العالم) – ارتش صهیونیستی محدودیت های زیادی را برای ورود نمازگزاران فلسطینی زیر 40 سال به مسجد الاقصی برای ادای فریضه نماز جمعه اعمال کرد.

"خضر شاهین" خبرنگار شبکه العالم روز جمعه از قدس اشغالی گزارش داد، پلیس صهیونیستی نیز اقدامات امنیتی را در تمام مناطق شهر قدس به ویژه محله های شرقی، بخش قدیمی و دیوار براق تشدید نموده است. 
اما با این حال صدها نفر در خیابان های منتهی به مسجد الاقصی در مقابل سلاح های اشغالگران که با حضور گسترده خود شهر قدس را به تنش بی سابقه ای سوق داده اند، نماز خواندند.
رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی را بسته و فقط به افراد بالای چهل سال اجازه ورود به آن را می دهد. 
"ناصر الهدمی" دبیرکل کمیته  مبارزه با انهدام و مهاجرت اجباری در قدس، به خبرنگار "العالم" گفت، آغاز رویدادهای اخیر به خاطر مسجد الاقصی است، که نه فقط فلسطینیان یا اهالی قدس بلکه تمام مسلمانان آن را بسیار عزیز می دانند؛ به همین دلیل رژیم صهیونیستی مردم را از حقشان در زمینه ادای فریضه نماز در این مسجد منع نمودند که این نقض باعث بدتر شدن اوضاع می شود.   
رژیم صهیونیستی با استفاده از خاکریز و بلوک های سیمانی محله های قدس را از یکدیگر جدا کرده و بیش از 30 پست بازرسی در این شهر ایجاد نموده است.
همه چیز در معرض هدف ارتش صهیونیستی است که در حالتی از ترس و وحشت از اهالی بی دفاع قدس بسر می برد.   
یک شهروند قدس به شبکه خبری "العالم" گفت، اشغالگران صهیونیست می کوشند ارتباط قدس را از حومه آن جدا کرده و اهالی این شهر را منزوی ساخته و تحت فشار قرار دهند، این سیاست مجازات گروهی اهالی شهر می باشد.
وی به جهانیان پیام داد، فشار باعث فشار و خشونت باعث خشونت می شود، اقدمات فعلی علیه شهروندان قدس با پاسخ مردم همراه خواهد شد.
بیش از 4 هزار پلیس و سرباز صهیونیست برای مقابله با خشم و خیزش مردمی علیه جنایات صهیونیستی در شهر قدس مستقر شده اند.   

 

پربیننده ترین خبرها