داعش برای جذب هر نیروی جدید چقدر می پردازد؟

داعش برای جذب هر نیروی جدید چقدر می پردازد؟
شنبه 25 مهر 1394 - 14:42

کارشناسان سازمان ملل فاش کردند که داعش، برای جذبِ هر نیروی تازه مبالغی تا 10 هزار دلار نیز به عنوان دستمزد به عناصر خود می دهد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "الیزبتا کارسکا" رییس کمیتۀ بین المللی بررسی سازوکارهای جذب نیرو و جنگجویان توسط داعش، اظهار داشت: داعش، از پایگاه های ارتباط اجتماعی و شبکه های ارتباطی غیررسمی استفاده می کند که شماری از دوستان و نزدیکان به ویژه در سوریه را در بر می گیرد تا به وسیلۀ آنان جنگجویانی تازه جذب شوند.

به گفتۀ کارسکا، در حال حاضر 500 بلژیکی برای جنگ به عراق و سوریه رفته اند.

کارسکا در کنفرانسی مطبوعاتی در بروکسل خاطر نشان کرد: آن طور که شنیده ایم، عناصر عضو گیری و جذب نیرو، گاهی بر اساس میزان تخصص فرد و سطح جنگجویی که برای داعش جذب می کنند، دستکم 2، 3 تا 10 هزار دلار دستمزد دریافت می کنند و مقدار آن، بسته به شخصی است که جذب می کنند.

وی افزود: اگر شخص جذب شده دارای تخصص هایی نظیر علوم رایانه ای یا پزشکی باشد، مبلغ بیشتری در قبال وی پرداخت می شود.

"پاتریشیا اریاس" دیگر مسوول کمیتۀ بین المللیِ بررسیِ سازوکارهای جذب نیرو توسط داعش نیز تایید کرد که این گروه تروریستی این مبالغ را می پردازد.

وی افزود: در حال حاضر بخش اعظم جذب نیرو از طریق دوستان و نزدیکان در سوریه صورت می گیرد این افراد به جذب شدگان پول می دهند و با اعتمادی که به طرف های جذب کننده دارند، به سوریه می آیند و به برخی از آنان نیز وعده ازدواج داده می شود.

این دو مسوول کمیتۀ بین المللیِ بررسیِ سازوکارهای جذب نیرو توسط داعش تاکید کردند که شمار زیادی از زنان بلژیکی، به منظور ازدواج با جنگ جویانِ داعش یا پرستاری از زخمی ها و بیماران به سوریه می روند، با این حال برخی از آنان در درگیری ها نیز شرکت می کنند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها