همسر طالبانی : بارزانی "صدام دوم " است!

همسر طالبانی : بارزانی
دوشنبه 27 مهر 1394 - 14:52

همسر رئیس جمهور سابق عراق از رئیس منطقه کردستان عراق به عنوان " صدام دوم " یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن، درموضعی جدید که نشان دهنده شدت اختلافات میزان احزاب کرد درمنطقه کردستان عراق است، یک منبع نزدیک به خانواده طالبانی اعلام کرد که همسر جلال طالبانی دردیدار برخی از مسؤولان جنبش التغییر و گروهی از شرکت کنندگان در تظاهرات اخیردر منطقه کردستان عراق، از بارزانی به عنوان " صدام دوم " نام برده است.

"هیرو ابراهیم احمد" همسر جلال طالبانی گفت: "مسعود بارزانی به گونه ای رفتار می کند ، گویی که این منطقه میراث او و خانواده اش است و وی به سرنوشت کردها توجهی ندارد."

این درحالیست که " کسرت رسول " معاون رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق خواهان نشست فوری احزاب کرد برای دستیابی به راه حل برای بحران منطقه کردستان شد.

رسول گفت نباید به کسانی که خواهان تشدید بحران در منطقه کردستان عراق هستند، اجازه چنین کاری را داد و نباید بحران های حقوق معوقه کارکنان این منطقه را که علت اصلی تظاهرات بود، به موضوع ریاست منطقه کردستان ربط داد.

جنبش التغییر ، بارزانی را فاقد مشروعیت دانست و گفت که اقدامات و تصمیمات مربوط به اخراج وزرای این جنبش از اداره محلی منطقه کردستان عراق و ممانعت از ورود رئیس پارلمان محلی این منطقه ، کودتای نظامی است.

این درحالیست که نیچروان بارزانی رئیس دولت محلی منطقه کردستان عراق گفته که گروهی غیرمسؤول درصدد ایجاد اختلاف در این منطقه هستند.

وی افزود: در هفته های آینده شاهد مرحله دوم از دولت منطقه کردستان، بعد از اخراج وزرای تغییر هستیم.

" سروة عبد الواحد " نماینده جنبش التغییر از وجود اسنادی خبر داد که نشان می دهد منفعت حزب دموکرات کردستان دراین است تا اوضاع فعلی منطقه کردستان عراق برای ادامه بقای بارزانی در سمت خود متشنج باشد.

عبدالواحد در گفتگوی تلویزیونی، حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی را به بهره برداری از موضوع تعویق در پرداخت حقوق کارکنان برای اعمال فشار بر برخی از طرف های سیاسی به منظور جلب موافقت آنان برای بقای بارزانی در سمت رئیس این منطقه متهم کرد.


وی افزود: کارکنان منطقه کردستان عراق ، چهار ماه متوالی است که حقوق دریافت نکرده اند ؛ این درحالیست که مسؤولان اداره محلی منطقه کردستان عراق به فروش نفت و امضای توافق با شرکت های خارجی اقدام می کنند.

وی اظهار داشت واردات نفت منطقه کردستان عراق در دوماه به 850 میلیون دلار رسیده است.
منابع عربی و کرد در سلیمانیه دیروز اعلام کردند با وجود درخواست آموزش و پرورش سلیمانیه از معلمان شهرهای سلیمانیه و حلبچه و کفری و کلار برای بازگشت به مدارس و ادامه فعالیت خود، معلمان برای هفدهمین روز متوالی به تظاهرات مسالمت آمیز خود ادامه دادند و خواهان پرداخت حقوق کارکنان این منطقه و نیروهای پیشمرگه و اجرای اصلاحات شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها