دلیل اعزام نیروی دریایی روسیه به سواحل سوریه

دلیل اعزام نیروی دریایی روسیه به سواحل سوریه
دوشنبه 18 آبان 1394 - 14:43

روسیه، با اعزام نیروی دریایی خود به سواحل سوریه، زمینۀ آغاز مرحلۀ دوم عملیات نظامی در سوریه را فراهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی "اسپاتنیک" خبر داد که کشتی "ویتسی آدمیرال کولاکوف" که از شمال روسیه حرکت کرده بود، چهارشنبه از تنگه جبل گذشت و عازم خاورمیانه شد.

به نوشتۀ وبگاه روسیا الیوم، "ویتسی آدمیرال کولاکوف" در نیروی دریایی روسیه یک کشتی جنگی معمولی به شمار نمی رود؛ زیرا این کشتی، حامل بالگردهایی است که از آن ها زیر نظر گرفتن حرکت زیردریایی ها و اجرای عملیات نزدیک به ساحل و شلیک موشک از فاصله دور استفاده می شود.

تحلیل های نظامی، اعزام این کشتی روسی به سواحل سوریه را تحولی در عملیات نظامی روسیه در سوریه می دانند که مرحلۀ دوم از عملیات در سوریه را رقم خواهد زد.

این کشتی حامل بالگردهای k.27 است و این مساله، این احتمال را قوت می بخشد که هدفِ روسیه، تامین امنیت آب های منطقه در برابر ضد شناورها و حتی زیردریایی های غربی است.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه، پیش از این از عملیات نظامی کشورش در سوریه خبر داده و تاکید کرده بود که این عملیات، به منظور ریشه کن کردن داعش در سوریه، ممکن است تا چهار ماه هم ادامه یابد.

در مرحلۀ نخست، روسیه جنگنده های خود را به سوریه فرستاد تا علاوه بر نابود کردن زیرساخت های داعش، راه های ارتباطی میان عناصر این گروه تروریستی را قطع کند.

در این میان، در حالی که مرحلۀ اول همچنان ادامه دارد، احتمال می رود که مرحلۀ دوم با استفاده از کشتی های جنگی و بالگردهای مستقر بر این کشتی ها آغاز شود، تا حملاتی دقیق علیه داعش صورت بگیرد؛ حملاتی که ممکن است جنگنده ها از انجامِ آن عاجز باشند.

"وادین سرجا" سخنگوی ناوگان دریایی شمال روسیه، روز جمعه تاکید کرد که نیروی دریایی روسیه، تمرین هایی سخت را با استفاده از بالگردهای k.27 انجام داد که هدف از آن آمادگی برای مبارزه با تروریسم است.

این اظهارات، از نزدیک بودنِ اجرایی شدنِ مرحلۀ دوم از عملیات روسیه در سوریه حکایت داد تا پس از آن، در مرحلۀ سوم، کماندوهای نیروی زمینی وارد عمل شوند و در اواسط ماه آینده میلادی یا اواخر آن، زمینه بازرسی خانه به خانۀ مناطقِ تحت تصرف داعش را فراهم بیاورد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها